onsdag 8 april 2009

Studier studier studier

Var med som sällskap till kliniken igår med stallägare och hennes häst, som för övrigt visade sig vara super fräsch och det är ju alltid roligt att få sådana besked när man är hos veterinär!

Var mycket folk på kliniken och mycket vänta... blir lite segt men desto skönare att veta att man faktiskt hade en fräsch häst.

Baksmällan idag är dock mycket studier.
Och ingen ridning. Eller stall heller för den delen.
För att jag INTE ska åka dit och vara där hela dagen istället för att förkovra mig i titlar som "Den meningsfulla språkväven" och " Skämmerskans dotter", har jag lånat ut min bil till pojkvännen.
Det är omöjligt för mig att ta mig ut till stallet utan den. Jag må tycka att det är bra att träna men cykla 2,7 mil enkel tur på en skruttig Monark som haft sina glansdagar för typ...20 år sedan är overkill.
Så... studier, here i come!

Ok... jag ska umgås med nyaste numret av tidningen Distansryttaren också som nyss pluppade ner i mitt brevinkast.
Och så ska jag nog ut och springa. Se det som en chans att när jag inte kan träna hästen kan jag träna mig själv.

Men först studier. En massa studier.
Jag fick nyss reda på att jag klarade min lyrik-tenta som jag verkligen inte trodde att jag skulle klara.
Lite bättre självförtroende nu.


Lägger in den här filmsnutten också mest för att man sitter och ler åt den. Superpretto,lite bar överkropp och jäkligt mycket "för mycket fritid" för skidpojkarna i skogarna i Dalarna.
http://www.youtube.com/watch?v=0VMjVPUmAQM

För er som inte orkar masa er igenom hela filmsnutten och inte kan vänta på bar överkropp så tipsar jag om att skruva fram till ungefär 5,40 minuter in i den för lite hud.

Och visst blir man nostalgisk när man ser Mördarbacken.
Var länge sedan man kunde åka upp för den utan att dö av andnöd och kramp och andra härliga fysiska påminnelser om att den goda formen is long gone.



Uppdatering: Blir ingen löpträning idag... det regnar ju!
Däremot blir det styrketräning, med fokus på bålstablitet och smidighetsträning här i vardagsrummets värme

Inga kommentarer: