fredag 24 april 2009

Jag älskart

Jag fullkomligt älskar det härliga vädret som är ute just nu.
Stog i valet och kvalet länge innan jag och Karin skulle rida på tur igår,om jag skulle ha t-shirt eller ha kvar den långärmade tröjan på mig men mesade och det blev långärmade tröjan kvar. Lite trist då jag hade kunnat jobba lite med solbrännan då jag hade kunnat rida i t-shirt utan problem.
Härliga vår!
Min dam var på gång kan jag säga utan att överdriva och pinnar på som en galning. Att hon går ifrån sällskapet vi hade med oss rör henne inte i ryggen alls och helst hade hon velat kasta sig fram i trav oavsett underlag. Hon har ju iofs koll på vart hon har fötterna så jag tror egentligen inte att trava där hon tycker att trava är en bra idé hade varit helt åt väggarna men det är kanske inte mitt förstahandsval av gångart på en så grön häst, eller någon häst över huvudtaget om jag ska vara ärlig så det blev ett tragglande med halvhalter, halvhalter och åter halvhalter och ett gäng vanliga riktiga halter.
Hon tycker det är superkul att vara ridhäst men har inte riktigt kopplat detta med att hon faktiskt blir trött när hon bränner så mycket av energin i början av turerna.
har varit snäll och ridit pytte snuttar så att hon alltid är urpigg och inte ens hunnit känna av något som kan kallas trötthet men denna tur satt jag på lite längre. hon blir inte trött i huvudet på samma sätt som i början och många bitar har fallit på plats som sagt var.
Hon var "på" hela turen men blev lite trött på slutet eller rättare sagt sluta vara så överdrivet på hugget frammåt utan det blev ett mer,jaaa..avslappnat är fel ordval men mer till jobb eller vad man ska säga på slutet. hoppade av när vi kom ner på asfalten och där brukar det gå långsammare förmodligen pga underlaget och att hon är oskodd runtom skulle jag tippa på.
Kom på att jag glömt att berätta att vi red offroad-turen igår.
sadeln hade legat blickstilla och inte ett hår krusat så nu blir det garanterat Torsion ett tag framöver. ST´n sitter enligt konstens alla regler bra såvitt både jag och Karin kan se men ändå... ja.... man ska inte bli klok som hästägare antar jag!

Pigg och glad häst hemma i stallet och jag är så glad att jag och Karin kan rida på småturer ihop. Tycker det är så mysigt!
Och glass-paus hade vi på vägen hem i bilen.
MYCKET uppskattat!

Igår kom även föräldrarna ner för att hälsa på mig.
De blir kvar tills söndag så nu blir det fler foton antar jag. Gäller att passa på när man har fotograf, haha!
De hade med sig nya grimmor åt Glorih som har lite åtgång av dem,hehe, och mamma beklagade sig på att hon inte hittade någon i "min" färg dvs rosa och turkost.
Det får går bra med rött och gult i hagen;)


Jag ska köpa ett par nya bakbenskydd till min madame som ska användas vid behov.
Klämde och kände på Haf-skydden som Kina hade med sig på distansgalan och är lite sugen på dem. Någon som testat?

Inga kommentarer: