måndag 6 april 2009

Solande och ny favoritborste

Har haft en körig dag idag med mycket planer så det blev en snabbvisit i stallet idag. Mockade och donade i blixtens hastighet och donade med allt annat praktiskt i samma takt.
Gick sedan ut i hagen för att gå loss på min solbadande häst med en sådan där typ kattkarda. Den är från början i alla fall köpt till katten men nu är den garanterat Glorihs för all framtid.
Hon tyckte det var så skönt att bli av med allt extrahår!
Gick loss speciellt vid ländrygg och rumpa där det liksom blir som kokor med löst hår som liksom inte lossnar utan blir lager på lager på något udda vis.
Det var så skönt att när jag tyckte att jag var färdigborstad på häst så gick hon efter mig med bedjande blick så det blev en borststund i ansiktet också på henne för att få bort lite mer av den där ulliga superlena pälsen i pannan och kring ögonen.
Inga problem alls idag att lyfta alla fötter i hagen och hon är så duktig så!Hon lyfter dem till och med själv nu när man frågar om fötterna på henne.


I morgon ska jag följa med stallägaren till veterinär med sin häst och sedan måste jag skynda mig hem för att duscha och byta om så att jag får så lång tid i bibblan som möjligt där jag ska plugga ihop med en vän.
Måste måste måste verkligen sätta mig ner med ett gäng böcker och ett anteckningsblock.
Förplugg inför ett seminarium på onsdag.
Som ni ser så är det lite kaos i morgon med...så det blir inte så mycket mer aktivering av Glorih på tre dagar nu men jag tror som det ser ut just nu att det är bra för henne att hon får dessa "naturliga" vilodagarna nu och då.

Hinner banne mig inte ens med min egen träning just nu vilket jag tycker är hemskt. Jag vill vara i form och kunna springa en tre dagar i veckan samt få in styrketräning utöver ridningen och hästen.

Inga kommentarer: