lördag 4 april 2009

Äntligen är våren här på riktigt!



Dikerna är fulla med Tussilagos,fjärilar fladdrar runt, ödlor ligger och solar på stenar och fåglarna är smått galna.

Våren är här med allt vad den innebär.
Jag älskart.

Började dagen med piffig lyxfrukost i form av en hemmagjord Club Sandwich och en rejäl kopp thé och klädde sedan på mig för att åka till Ekenäs för att lämna pokaler och lite andra saker inför morgondagens Ekenäsritt.
Dagens klädval föll på mina svarta ridingtights med rosa paspoal samt svart polo och svart väst. Mina svarta Rimfrost Rider-stövlar från Mountain Horse får stanna kvar ett tag till.Tänkte toppa med min svarta Troxelhjälm senare vid ridning.

Härligt väder och kan inte låta bli att tänka på när man åker på de här småvägarna att det verkligen finns väldigt vackra platser och små hus här och var. Jag tycker verkligen om att åka bil och se mig omkring. Markerna kring Ekenäs är så fina!

Väl framme vid stallet så fann jag Glorih solandes i en glänta i vår skogshage.
Kanske mitt tal om detta med skönhetsideal och att man måste bry sig om "the look" gått hem?
Hon är i alla fall inga problem att dränka i glansspray längre och tycker att manikyr är ok nuförtiden.

Idag blev det rosa/svart för hennes del dvs rosa brösta och rosa hackamore-träns samt tyglar och under sadeln hamnade det nytvättade svarta Torsionschabraket. Väldigt piffigt!

Själva ridtursvalet föll idag på den lilla skogsturen som vi promenerade med stallägaren och hennes ponny för någon vecka sedan och allt gick verkligen så bra idag.
Jag hoppade upp lite tidigare än vad hon är van vid men det var inga som helst problem.
Hon börjar kännas lite mognare samt som att ridningen börjar bli en vana nu vilket är super.
Vi skrittade där i skogen och bara myste.
Att just göra det där...att bara sitta där på hennes runda härliga rygg och titta på hennes spetsade små söta öron och bara njuuuuuta av livet är verkligen någonting som jag skulle kunna tänka mig göra resten av mitt liv.
Aldrig kliva av liksom.

Jag red fel och vi hamnade betydligt längre ner än vad vi skulle göra dvs hamnade på fel sida av en granodling var lite av en partypooper men vi fixade detta också.
Red längsmed sidan av alla granarna trots att det var smalt som sjutton men har man en klok häst så har man. Klart vi fixade det där!
Vi kom i alla fall ut på grusvägen där vi skulle ha kommit ut och det är ju bra gjort och hittat av mig, som är en guldfisk med total avsaknad av lokalsinne.
Hoppade och och promenerade resten av vägen hem på asfalten.
Hon skötte sig verkligen som en änglahäst idag.

Ridbild från förra veckan men kan liksom inte riktigt släppa bilden av de där evigt spetsade små öronen.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Åh, visst är det mysigt att vara ute och rida i det underbara vädret! Roligt att det går så bra för er!

Alexandra

Team Theander sa...

Ja, det är verkligen så härligt! Tänk vad energi det ger en?

Tack så mycket för att ni glädjs för vår skull!