tisdag 28 april 2009

Jag gör bara tråkiga saker.


Igår var det den stora muntliga redovisning som jag var så nervös för, men det gick bättre än väntat vilket var superskönt rent självförtroendemässigt kan jag säga och klockan fem fick jag tillgång till hemtentan. Hann dock inte se den först alldeles före läggdags då jag varit ute och firat A.Schubers födelsedag.
Var en trevlig kväll hur som, och en bra belöning för allt slit med dagens redovisning tycker jag.

Idag har jag börjat dagen med tandläkarbesök vilket alltid är sjukt otrevligt.
Finns det något ställe som det finns så mycket skuld och skam på?
Det spelar banne mig ingen roll hur mycket man borstar gaddarna och umgås med tandtråden för alltid är det något som ska ifrågasättas.
Var väl länge sedan nu sedan jag var till tandläkaren erkänner jag men fortfarande..jag åkte dit först och främst pga en lagning som lossnat för 5 v sedan(tror ni inte att det också blev ifrågasatt???) och sedan två små hål som jag haft i måååånga år som det inte hänt något mer med tack vare flitigt bruk av Flour-tabletter och tandtråd och borstning.
I morgon ska jag tillbaka dit igen för att få den trasiga lagningen fixad i alla fall.
Jag ser inte fram emot det alls.
Jag blev dessutom ifrågasatt hur jag har råd att ha häst. " Du måste ju jobba för att kunna ha häst för det har man inte råd att ha som student" minnsann. Jag tyckte att det funkar bra både ekonomiskt och tidsmässigt och att det är skönt att plugga på distans då jag kan välja själv om jag åker ut på förmiddagen och rider tex på vintrarna då det är ljust ute.
Vad tror ni karl´n säger?
" Jo, men så kommer du ju inte kunna hålla på när du får ett jobb!".
Ehm...no shit Sherlock?
Helt fascinerad över att man betalar 850 pix för att bli idiotförklarad.
På frågan om han trodde att jag skulle behöva bedövning fick jag det betryggande svaret med en klapp på axeln " Tro mig, det kommer du vilja".
Kan inte någon bara skjuta mig?

Resten av dagen har jag roat mig med hemtentamen och det var så skönt att få dagens stallbrejk. Tog in och borstade på henne idag. Det var värt det kan jag säga. Min raring!

Nu ska jag återgå till tentan igen så att den kanske blir klar tidigare än räknat så att jag kanske hinner både träna mig och hästen i morgon!

Jag vill börja göra roliga saker.
Redan nyss.

Inga kommentarer: