lördag 25 april 2009

Massa bilder och Team Thorén är galet fina!









Där har ni gårdagens bildskörd!
Mor och far är ju här på besök ( och vips så fungerar min tvättmaskin igen och fönstren är pustade!) och de har agerat fotografer.
Gårdagens tur på min prinsessa kan dock kallas för rent fiasko då hon var väldigt öm om fötterna och så det blev bara pytteridning. Skogen fungerade utmärkt men hon blev öm och tassig så fort vi kom ut på grusvägen så det blev till att promenera hemmåt. Stackars älskade lilla häst!
Nu vill vi ha våra easyboots på en gång!
Hon skötte sig bra och jag red på mitt flower-hackamore vilket funkade bra.
Hon är rund om magen ännu så det är lite lurigt att få sadeln att sitta där den ska...magen liksom puttar fram sadeln. Bogbladen är dock fria och hon känns inte alls störd av den på något vis.
Jag sitter dock som ett jag vet inte vad i Torsion.
Blir att man sitter som en riktig "distansryttare" dvs svankig och viss tendens till stolsist även om den RIKTIGA stolsitsen är ju ett måste för att fullfölja en riktig "distansryttar-look".
Gnällde över detta inför pojkvännens syster i morse som även hon är ryttare och hon tyckte att "jomen, ni distansryttare sitter ju så, så det borde inte vara några problem?".
Vi måste banne mig lära oss rida gott folk!
Bli kända för att sitta som hej-kom-och-hjälp-mig är inte ett smart drag och inte bra för sporten. Så kan vi ju inte hålla på!
Vi framstår inte direkt som seriösa i andras ögon när det gång på gång läggs upp bilder på ryttare som sitter helt tokigt på sina hästar mil efter mil i tex tidningen Ridsport, vårt fönster mot övriga ridsporter.
Tycker däremot att det är så kul att vi har så många YR-ryttare som rider så fint som kontrast mot all "ful-ridning"!
Se och lär gott folk, se och lär!


Första bilden i bildkavalkaden är på Karin och Starlight. Hur fina är de inte?
Jag gick igång till 200 procent. Bättre än sådär blir det inte!
Mumma!

Inga kommentarer: