torsdag 9 april 2009

Okunskap och frustration...


Seriöst.
Jag måste verkligen börja rida för en instruktör.
Jag är ju så ringrostig att det är pinsamt.

Dagens ambition var ett lättare "dressyr-pass" där lite grunder skulle tränas och det är jätteroligt och spännande tycker jag.
Så kändes det också ända tills jag insåg att jag inte kan någonting.
Jag måste lära mig rida.
Brutalt uppvaknande.
Jag blir så vansinnigt frustrerad när jag upptäcker att jag nu och då stöter på situationer som jag faktiskt inte riktigt vet hur jag ska hantera.
Start och stopp sitter bra.
Svänga går bättre och bättre även om jag måste renodla min hjälper mer då jag blir lite långsam(frustration).
Sedan kan hon hitta på saker som jag inte kan hantera då jag inte har tillräckligt med ess i rockärmen dvs det saknas kunskap hos mig(mer frustration för mig som är perfektionist).
Suck!

Nu ska det letas upp en instruktör som ska hjälpa oss med det finstilta.
Banne mig!

Glorih skötte sig bra även om jag hade lite missar här och var.
Det har verkligen hänt så himla mycket med min lilla sprattel-majja på kort tid.Stor skillnad på första "ridpasset" vi hade på ridbanan och med det idag.
Det är så roligt!
Hon börjar verkligen bli en stor tjej!

Inga kommentarer: