tisdag 21 april 2009

Skärpning i ledet!



Urdåliga blogguppdateringar nu på slutet men det har sannerligen varit fullt upp.
Varit ett under att jag hunnit gå på toaletten.
Den nivån har det legat på.

Har ju varit på en välbehövlig semster under förra veckan och efter detta har det mest handlat om att landa lite och få lite styr på hur ens verklighet ser ut. Det kan vara spännande kan jag lova.
Lagt märke till att jag läst fel på mitt schema så det jag trodde att jag hade koll på har jag noll koll på och missen har resulterat i att jag ligger efter i ett moment. Kul det lät va?

Det är lite sådär att man undrar om det här med stallet och mysa med sin häst bara är något som man drömmer om på nätterna.Suck!

Men... jag har ridit!
Hela tio minuter.Sedvanliga promenera-rida en trudilutt- promenera bredvid hemmåt.
Blev en liten check av vad som sitter efter hennes lilla viloperiod som varit nu i 2,5 vecka och det visade sig att mer än jag vågat drömma om faktiskt sitter.
Hon var pigg och glad och inte helt nöjd alltid över att matte kunde ha koll på vart hon hade sin näsa placerad vilket resulterade i 4 tjolahoppsan-skutt(tänk er lite bensprätt fram a la galoppfattning)och så behöll hon skritten bak hela tiden. Helt klart intressant.
En helt ok "detta-passar-inte-riktigt-en-prinsessa-som-jag"-protest i rimliga dimensioner enligt mig. Inget hysteriskt tok eller förbannad häst. Bara en liten markör och en stoooor djup suck från hennes håll och jag kan svära på att hon himlade med ögonen och tyckte att jag var sååååå tråkig och enspårig.
Hon gick jättebra och skötte sig super i alla fall.
Det tar sig sa mordbrännaren, som min morfar skulle ha sagt!

Har under helgen varit på besök på Arabhästhagen också.
Ingela och Linus har hingsten Criox du guerre placerad hos sig denna säsong, från och med i söndags.
Var jättetrevligt att springa på Kim Klotz dvs hingsten ägare, då det var evigheter sedan jag träffade henne.
Tippar på att Mackan kommer trivas som fisken i vattnet hos Ingela och Linus.
Tycker det är vansinnigt roligt att vi faktiskt har en hingst som har gått på Elitnivå med mer än väl godkänt i resultat, här i Sverige.
Hoppas han får fler ston i år mot vad han fått tidigare.
Vore ju kul om stoägarna satsade på en hingst som faktiskt gjort något annat än sprättat runt utställningsringen...

Lite pics från helgen blir det idag i alla fall!
Första bilden på Glorih efter ridturen, och den andra bilden är på Mackan som precis blivit utsläppt i en hage.

Inga kommentarer: