fredag 4 februari 2011

Vi tränar bra nu

Hu vad jag har hankat efter här på bloggen igen men här kommer det lite uppdateringar igen:
Måndag var det vila för Glorihs del.
Tisdag: skitt i 1h.
Onsdags: 45 min mestadels skritt och sedan lite trav. Beckmörkt och hamnade helt åt helvete när jag skulle vejja för en rejäl gran som fallit över stigen vid vid vår " lilla runda" och istället red in i en gammal granodling. Detta resulterade i diverse rivsår i hela ansiktet etc trots att jag höll en hand framför mig för att skydda ansiktet. Det var så jäkla mörkt så att jag såg inte ens den!
Vi lade ner Projekt "lilla rundan" och vände tillbaka. Både jag och Glorih tyckte att det var en dålig idé att rida in i den mörka snåriga granodlingen igen så vi satsade stort och hoppade över den fallna granen vi tidigare vejjt för.
Idioter kan jag bara säga eftersom det var så mörkt att vi verkligen inte kunde avgöra varken hur högt och brett detta hinder skulle vara.Vi tog oss över och jag har nog aldrig hoppat så högt i hela mitt liv... men vi överlevde och fick en släng av hybris. Fälttävlan kanske är vår grejj ändå;)??
Torsdag: Tur med A.S och Sky. 1,5mil typ i mestadels trav och pyttelite galopp men pga isbana la vi ner det då det blev halt för mig och Glorih då vi bara har smådubb fram i skona och brodd bak. Inte ultimat när det är skridskobaneunderlag... Trevligt pass och så himla kul att träna med sällskap!
Jag har även dagen till ära blåst ner från en stege när jag beskurit äppelträd och gjort mig lite illa i axel och skulderblad framför allt, men det som inte dödar härdar sägs det ju och 2,5 m handlöst fall är ju ingenting;)
Fredag: 4 km promenad med Thea. Hon är en pärla. Trafiksäker och en klok liten stor häst.
Vi tränade lite ledskapsövningar och även ge efter för tryck. Hon lär sig läskigt fort. Klok liten häst som sagt var. Hon är verkligen jättekul att jobba med!
Jag passade även på att träna lite trav vid sidan av mig dvs avsaktningar på kommando och ökningar på kommando. En fröjd är hon!
Glorih fick jogga 6 km i trav och var nöjd med att bara vara ute på ett jättelätt pass.
I morgon väntar lite tuffare pass för hennes del igen.

Jag hade så gärna vilja lägga ut lite bilder som ska vara nytagna men min kamera är lite på vifft efter denna flytt..

Inga kommentarer: