onsdag 23 februari 2011

Här var det spöken...

Där fick jag så att jag teg!
Eftersom jag igår satt och var så nöjd med att det var så enkelt att rida så får jag äta upp det idag...
För idag har vi varit ALL OVER THE PLACE!
Glorih är egentligen inte en speciellt tittig häst så jag är så fruktansvärt ovan när hon väl blir det så man blir ju helt trött ju!
Idag har allt som vi tidigare passerat förbi hundra ggr förr ( exempelvis igår ) blivit potentiella platser för monster att gömma sig bakom, så som stallets postlåda, soptunnor, parkerade bilar och annat livsfarligt och åt dessa saker är det absolut nödvändigt att skygga satan för när man gick förbi.
Hon blev dessutom lite extra taggad då granngårdens grabb körde rally i deras tomma hingsthage på motocross och sprutade snö och förde oväsen vilket inte gjorde saken bättre för arma mig...
Men men... allt ger träning.
Det blev ett pass med fokus på att ha fokus på mig och vad jag ville.
Övergångar övergångar och återigen övergångar.
När hon varvat ner lite och började lyssna mer och skärpte ihop sig så fick hon skritta.
Vi skrapade ihop 12km, blandade gångarter men mest skritt som var passets grundtanke.
Jag tror som sagt var att det börjar dra ihop sig mot brunst....

Grathea har överskottsenergi så det pyser ur öronen på henne.
Vi tränar på att ha tålamod på gången. Dvs att bara stå och göra nada, nothing ingenting, absolut ingenting.
Ack så svåååååååårt för en snart 2 årig dam i sitt esse, när det finns tusen saker att smaka på och klämma på och känna på och röra på och och och och.... Men hon är duktig. Hon vill så gärna vara med överallt med den där lilla mulen.
Vi fortsätter att reducera dessa enorma mängder med vinterpäls som redan släppt och liksom bara ligger där på henne. Ser ut som att hon liksom har dammat igen? Himla roligt ser det ut i alla fall!
Efter en timmes hårt slit med diverse olika borstar och ryktsten trollas det fram en vacker liten häst därunder men nästa dag ser det exakt likadant ut...
Någon gång måste det ju dock ta slut på päls. Tror jag?
Fossingarna är jättefina nu och hon lyfter snällt om än lite överambitiöst dem när man ber henne om det och hon ÄLSKAR sina promenader.

Inga kommentarer: