måndag 7 februari 2011

Handhästpremiär

Igår kväll trillade jag rejält pga isen och slog i huvudet( bland annat...) ordentligt vilket resulterat i en fin klädsam bula och tillhörande hjärnskakning. Det positiva i det hela är att jag inte dog. även om det var bra nära.
Jag grinade som en bebis.
Tur det var mörkt och att jag var ensam.
Men helt sinnessjukt vad obehagligt det är att halka sådär! Det liksom krasade i både nacke,mellan skuldrorna, det dova ljudet när ens huvud slår i marken och dunsen av ens höft som även den slås illa.Brrrrr!

Hur som så har jag ändå jobbat idag, trots lite illamående och huvudvärk och jag har även varit i stallet efter mycket velande fram och tillbaka hur jag skulle göra då Karin lovat att hjälpa mig med mina fina tjejer....men...suget är för stort ( och folk säger att det är svårt att sluta röka...).
Eftersom jag var halvdöd och inte ett dugg katig och visste att båda behövde motioneras och aktiveras så blev det ett snabbt beslut: Här skulle det ridas med handhäst.
Jag har aldrig ridit med handhäst förr men eftersom Grathea är är så känslig och Glorih är bussig så kände jag att jag kunde likagärna prova.
Hade det inte fungerat så hade det väl bara varit att gå hem igen menar jag.
Meeeen...det gick jättebra. Inga problem alls.
Skritt och så provade vi en minikort snutt trav där underlaget var fint bara för att vi skulle ha provat det. Plättelätt!
Grathea såg så nöjd ut efter att få varit ute på sin lilla 3kilometerstur och Glorih verkade även hon nöjd med sitt lilla minipass.
Blev ju lite hjärngympa för henne med genom att ha med den lilla på snöre.

Hemma igen blev det betforvatten, morötter och en rejäl borstning av dem båda.

Mätte min lilla Grathea som idag är ca:148 i mankhöjd. Stora lilla tjejjen.
Hon behöver inte bli en jättehäst har jag sagt åt henne, det räcker fint redan nu,haha!

2 kommentarer:

Ellinor Karlström sa...

Oj vad stor hon är! :-O Jag tyckte Ariel är för stor och hon är runt 141 cm. Men så är hon lite grövre också. :-P

Härligt att handhästturen gick så odramatiskt, det är ju toppen att kunna ha med den lille på släp ibland.

Team Theander sa...

Jag vet :-o !
Men det är inte så mycket bredd än så att säga, och en hel del kropp att växa i men hon växer verkligen jättefint.Hon är rejäla ledgångar etc. Men jämt och fint växer hon som sagt var och håller fint hull.Måste verkligen hitta min kamera så att jag kan ta kort på henne!
Jag är ju van med småskitar till hsätar som blir max 150 i mankhöjd men där lär hon ju inte stanna, men hon har en himla trevlig modell!

Ja det är ju suveränt att kunna ta med henne som handhäst, även om det bara är miniturer vi i sådana fall tar, men hon är verkligen så nöjd med att få vara med.
Vara delaktig helt enkelt.