fredag 11 februari 2011

Hopp om livet;)

Idag har Grathea stått på arresten vilket hon i och för sig inte har så mycket emot så länge det finns mat att äta ( jag fattar inte att den lilla hästen kan få i sig sådana mängder torrt hösilage på en dag.... 20 kilo är inga problem alls).
Glorih har fått vara storasyster och mental snuttefilt åt lilltjejjan genom att få stå inne en stund idag.
Jag har annars så himla bussiga stallkompisar som tycker att det är ok att vi har lite rullande schema på hästar som få vara inne och sällskapa åt min lilla Thea. Så himla himla bussigt!

Veterinär blev ringd till i morse och vi fick en tid vid nio vilket blev en viss stress för min del som stog på jobbet och tusen funderingar på hur jag skulle lösa detta då det skulle vara en smärre omöjlighet att ta mig från jobbet till stallet i tid...jag löste det hela genom att chansa och ringa till K.A för att höra om hon hade möjlighet att åka ut till stallet för att möta upp veterinär om jag inte skulle hinna dit i tid. Pärlan, eller diamanten ska det vara, sa att hon självfallet kunde åka dit.
Jag är så mesig och blir alltid grinfärdig och alldeles knäsvag av lycka och tacksamhet över vilka fantastiska människor jag känner. De ställer upp i alla väder och de ställer upp för mig. Det rä ju så himla fint att man dör lite så jag dog lite när Karin sa att hon kunde åka dit tidgare än hon hade planerat. Jag är så himla himla tacksam!
Vår hemmavet fann en sträckning vid insidan av benet vilket inte var otippat, men hon såg betydligt bättre ut än sent igår kväll tyckte jag ändå.
Hon ska ta det lugnt nu och gärna stå på box ett par dagar och sedan ut i liten hage om hon klarar det utan att springa benen av sig. Hon ska få antiinflammatoriskt och ska promeneras lite med.
Inte så kul kan man tänka med boxvila men å andra sidan har vi nu massor av tid att bara liksom hänga med varandra. Gosa och lära känna. Hon har haft öppen boxdörr nu på kvällssidan medans jag mockade mina boxar så hon kunde gå ut lite ur sin när och om hon hade lust och hon var vansinnigt nyfiken på vad sjutton jag roade mig med där i stallet. Allt skulle inspekteras kan jag säga... Hon är förjäkla härlig!
Dagen har jag annars spenderat med att pendla mellan jobbet och stallet och jobbet och stallet hemma och stallet igen.
Ett himla åkande av olika anledningar men helt klart värt det när man möts av hästarnas mjuka mular och vänliga blickar.
Vid 15:30 sadlade jag och K.A våra springare och gav oss ut i Klass 2 snöstormen.
Biiitande kyla pga blåsten och lätt 3dm nysnö på sina håll.
Bara distansryttare utsätter sig för sådant tror jag?
Vi härdade ut en skrittur på 6 km i nysnön...
Thea fick sedan sällskap av Kotten och Glorih fick möjlighet att gå ut i hagen och röra lite mer på sig.
Som sagt var: jag är grymt bortskämd med så snälla människor i stallet alltså. De är så himla fina...

Inga kommentarer: