tisdag 8 februari 2011

Vardagslyx

Idag har jag gått hem tidigare från jobbet, vilket var ett toppenval då vi har haft typ 3+grader strålande solsken och inte ett moln så långt ögat kunde nå.
Stuvade i mig en hamburgare inköpt på en mack och åkte direkt till stallet.
Här skulle det tränas!
Tog in Glorih och klädde på henne och så gav vi oss av. Valde att rida i vår allroundsadel så i morgon kan jag säga att jag inte kommer att kunna gå pga att träningsvärk. Satan i gatan vad annorlunda det är att rida i en allroundsadel jämfört med vår distanssadel!
Balansen hamnar helt annorlunda och ovant att rida med vanliga stigläder....så nu är jag lite blå på smalbenen pga punkttrycket.
Glorih gick som tåget och rundan hamnade på 18,5km. Skritt vid uppvärmning och avskrittning men sedan var passet i enbart trav och galopp.
Grusvägarna är fantastiska på sina håll, mjuka och härliga, men på andra ställen är det fortfarande bara is och inne i skogen fann vi lite pulssnö i 4km som vi travade i. Just den slingan är dessutom lite kuperad vilket man alltid blir lika glad över när man upptäcker detta. Man är alldeles för van med att det är platt här nere och man glömmer alldeles för fort bort att den där lilla slingan på 4km finns.
Väl hemma igen fick Glorih gå naken i hagen i solen. MYS att rulla i leran och stå och sola.
Jag kan vara världens bästa matte ibland...
Hon har aldrig sett så tränad ut som hon gör just nu. Så himla kul! Hon har ju nästan alltid sett lite rultig och tjock ut men inte nu längre.
Jag hoppas att vi även kommer kunna hålla i denna vikt även när gräset kommer att börja växa...

Thea fick nöja sig med mys i hagen idag men hon hängde inte läpp för det.

Inga kommentarer: