söndag 30 januari 2011

Crazy trött men väldigt nöjd med helgens träning

Just nu har jag liksom ramlat ihop framför datorn mitt i mitt flyttkaos.
Köket såg klart ut och jag såg fram emot att lassa in alla grejjer och få lite ordning (äntligen) men så vips får man en ny lapp om att jag ska vara vänlig att inte packa upp några grejjer för att de ska komplitera m ed nya lådor den 2/2.
Jag har gjort tappra försök att få in alla kläder i min "Walk in closet" som blivit halverad i storlek med taskigt resultat. Jag får inte plats med hälften ens. Det kommer liksom inte hjälpa att jag köper en sådan där klädhängare och har i vardagsrummet. Surt sa räven och jag kliar mig mest i huvudet för att klura ut hur i helvete det här ska liksom bli vettigt?
Jag hatar när vardagen blir trögjobbad och jag hatar att bo i ett kaos. Känslan blir liksom att ALLT blir kaos trots att det inte är det..

Helgen har annars varit så jäkla fin!
Jag har hunnit med två stycken 2h pass i mestadels trav och galopp med sällskap av Sky och Anna. Perfekt väder, perfekt med sällskap ( det är ju så jäkla trevligt att ligga bredvid varandra och prata strunt och om livets stora frågor ) och livet kan vara mest underbart.
Att få ligga och rulla i en mjuk galopp en dag med solsken kan vara meningen med livet.
Glorih är en raring och har skött sig utmärkt. Hon känns stark och fin och börjar se väldigt sportig ut i kroppen. Mer vuxen helt enkelt.
Jättefint tycker jag, och blir lite stolt!
Denna säsong ska hon inte få bli tung på något sätt och vis, hur taskigt det än låter men jag kan helt enkelt inte ha henne på bete...hon blir så fruktansvärt tjock på ingenting så det kommer att bli som så att jag får ha stenkoll på henne.
Kunde som sagt var inte vara nöjdare med helgens pass på Glorih.

Jag har även pysslat som sjutton med min fina fina fina lilla stora Grathea.
Det har borstats, sprayats med pälsglans ( något som Glorih hatar men inte bekommer Thea ett dugg), lyfts på fötter ( går som på ett räls ), tränats på Friendlygame med hjälp av en Ikeapåse som hon först tyckte var lite läskig men efter lite träning fick man stryka henne överallt med den och så har vi promenerat.
Hon är en fröjd att ha med sig på promenad och tycker det är buskul!
Det är lite halt på sina håll men hon håller gott mod uppe och ingenting är läskigt på något vis och hon ser ut att njuta av att få vara med.
Hon är så himla söt när man kommer ut i hagen för hon står där och hela hon utstrålar: " Ta mig! Ta mig! Jag vill! Jag vill! Välj mig!" och så försöker hon liksom pilla ner sitt eget huvud i grimman man håller i oavsett vilken häst man hade ambition att ta med in.
Blivande arbetsnarkoman månne?

Inga kommentarer: