tisdag 22 februari 2011

Joggingtur

Tillbaka i sadeln igen.
Har precis kommit innanför ytterdörren och fingrarna är fortfarande lite stela av kylan.Inser att jag fortfarande har mössan på mig med huuuuuu vad jag fryser!
Idag har jag hunnit avverka 3 tårtbitar av det som är viktigt i livet: Jobbat heldag, träffat fin väninna ( med noll hästintresse, tänkt att man har sådana också!) för en fika på världens mysigaste Café och hunnit till stallet för att rida ett pass ihop med min distansmentor A.S.
Blev en joggingtur i trav på 14-15 km pga mörkret.
Min fröken fräken pinnar på och är en fröjd att rida om man bortser att hon surar en del mot vårt manliga hästsällskap. Mest spel för gallerierna och det räcker med att harkla sig för att få de där små grå öronen rart spetsade framåt eller att säga till med en liten välriktad kick i magen om hon skulle få för sig att göra ett mesigt "utfall". Dags för brunst strax kanske?
Det är så enkelt att träna just nu.
Bara att göra och det flyter på bra.

Nu ska jag träna lite överkropp, sedan duschen och sedan någon sorts ambition att laga något vettigt att ha i matlåda och till kvällsmat.

Over and out!

Inga kommentarer: