söndag 6 februari 2011

Regn och blåst

Regn och blåst har väl aldrig stoppat en distansryttare?
Igår var det riktigt pissväder om man nu får säga så men ett bra träningspass lockade som sjutton. jag jobbar helg men kunde komma från vid tre..in i omklädningsrummet för att byat om på en nanonsekund för att slänga sig i bilen men en banan i näven som jag tröck i mig i farten.
Här skulle det ridas trots detta eländesväder!
K.A hade varit en raring och åkt runt med sin bil och rekat ny ridväg dagen innan så denna skulle nu ridas i sällskap av mig och A.S.
Väl i stallet så inser jag att jag står där med lyxen att ha en färdigsadlad häst så det var bara på med hjälmen och ge oss av. Lyx! Lyx! Lyx!
Turen var helt suverän och hästarna skötte sig väldigt bra. Vi tränade rida om och rida bakom varandra i både trav och galopp och det hela flöt på väldigt smidigt. Inga större problem någonstans faktiskt.
Härlig känsla att ligga tre stycken glada ryttare i galopp och man hör både ett och annat gläjdetjut och jag kunde även höra mig själv hojta: MJUKA GRUSVÄGAR! MJUKA RUSVÄGAR! likt en pajjas men vad gör det när man till och med kunde höra hur grusvägen liksom klaffasde under hovarna när vi rullade fram där i galopp. Det var inte igår det....
Lite isigt på sina håll men vad gör det när det strilar ner lite regn och det bjussas på lite lerig mjuk grusväg efter denna vargavinterperiod?
Passet blev 18,5km långt och det blev mestadels galopp och trav om man bortser framsrkittning och avskrittning.
Pigga och glada hästar väl hemma igen.

Idag är jag "hästlös" pga heldagsjobb.
Lite segt med tanke på det urvackra vädret där ute..
Vad är en bal på slottet?

Inga kommentarer: