måndag 28 februari 2011

Ingela-besök

Igår hade vi vår eminenta ET Ingela ute för inspektion av de fyrbenta.
Glorih är utan anmärkning som hon brukar vara ( ta i trä ) och Grathea typ likadant om man bortser hennes sträckning då.
Grathea har ju lite ont och är rädd om sina muskler som hon sträckt på, men hon är helt ren men lite muskelöm eller vad man ska säga precis där hon sträckt sig.
Fick lite tips om hur jag ska massera för att hjälpa henne och lite goda råd på vägen.
Vi hittade även att Glorih har tappat tåkappan ena bak ( tredje typ "tappskon" denna vända... suck) och skon är påväg och på Thea hittade vi ett nytt ställe hon fått lite stryk på. Det sitter lite dumt till mellan has och sena så jag ska ha lite extra koll på det.
Glorih skötte sig utmärkt och Grathea fattade inte riktigt vitsen med det där tramset om att bli undersökt så hon visade upp sin ehm... mest bestämda sida så att säga.
Hon är en liten dam med humör och är väldigt tydlig med vad hon tycker och tänker.
Men allt gick bra och är det något hon idag är helt lysande med så att det att lyfta fötterna. Alltid något att sätta guldstjäna på!

Idag har det varit vila för båda två som gällt med tråkiga hagbilder som resultat, som ni ser. Grathea fick även sina muskler masserade i hagen vilket var myyyyyys och man kan inte bara mysa med en av dem så båda har fått sin beskärda del av måndagsmys idag.
Ignorera Glorihs fjolliga flätor... de är från lördagsträningen och det är ju såååå skönt att ha dem flätade vid träning!
Om ni nu ändå kisar när ni ser på Glorih-bilderna så kan ni kisa lite extra för alla lortfläckar... Tänk att hon blivit så ljus!
Allt syns ju så attans bra på skimmlar.
Måste köpa torrschampo tror jag. Såhär kan vi ju inte ha det!

Annars är Grathea en långhals
Glorih ser ut som en riktigt snabb och rapp distanshäst. Nästan lite i det vildaste laget..
Fjollflätan och älgkalven
Sötmulen den lille

2 kommentarer:

Anonym sa...

kul med bilder :)

Team Theander sa...

Jag tycker bara att det är så pinsamt att jag inte lyckas fånga mina pärlor på bild där de ser vettiga ut! Jag är en urusel fotograf...
Men... de är garanterat helt oretuscherade och genuina, haha!
Kul att någon uppskattar att jag lägger upp bilder i alla fall:)