söndag 27 februari 2011

Lördagsturen

Upp och skuttade okristligt tidigt lördag morgon för att släppa ut hästar, mocka åt mina tre ( jo Sky räknar jag lite i smyg som en av de mina nuförtiden,haha ) och så ut och rida. Det är inte sådär jättekul att rida de längsta rundorna ensam så det blev lilla rundan dvs 15 km i trav och galopp.
Lilla fröken fräken fiiiiiin att rida trots brunstidéer.
Vi tränar bra som sagt var. Red på mitt Tom Thumbbett för första gången på en evighet vilket gav en fin känsla. Jag upplever att när jag slarvar med att varva bettslingen och bara rider på mitt hackamore med paddad nosdel så kan hon bli lite arrogant om jag inte är vaksam dvs bromssträcken blir lite vääääl lång ibland även om hon lyssnar och då kan det vara trevligt att röra om i grytan ibland och rida på något annat.
Men fin känsla passet igenom.

Idag söndag kommer Ingela ut och kikar på mina tre. Ska bli spännande att se vad hon har att säga om dem!

Inga kommentarer: