söndag 20 februari 2011

Dagens Grathea bildskörd

Glorih och Thea stog och solade i eftermiddagssolen när jag kom till stallet.


Grathea tycker: OH! Nu kom matte! Ska VI göra något kul? Ska vi? Ska vi ? Ska vi????


Hur söt kan man inte vara?


Och såhär ser hon ut i dagsläget ut från sidan.
Det är som sagt var SVÅÅÅÅRT att ta kort på Thea... hon står ju inte still en sekund och helst vill hon sitta i knät. Som ni ser så blir proportionerna lite roliga på uppställningsbilden, men men. Den jag har just nu!


Det är ju så roligt att ta kort på unga hästar när de växer så det knakar så att man har något att plocka fram sedan och titta på och säga: Nämen! Har min lilla tjej sett ut såhär!!!


Glorih var mycket nöjd med att få stå och sola en liten stund till men när jag kom ut andra gången så var det minsann min stora tjej som kom galopperande och gnäggandes emot mig.
Tog in henne och Sky för att jag och Anna skulle avverka ytterligare ett träningspass tillsammans.
Det är nyttigt för min lilla arbetsmyra att bara ligga bakom och finna sig i lugnet att bara vara där. Inte göra något mer utan bara gå bakom och liksom pinna på. Varken mer eller mindre.
17km tror jag att vi drog vi ihop. Standardrundan med en hel del trav och lite galopp.
Ett ganska tufft pass till åt min madame som börjar fatta det här med att spara sig lite.
Att man inte behöver ligga på så förbannat hela tiden.
Härligt att känna att man börjar bli mer bekväm i sin ridning, inte behöva göra av med så mycket energi på att bromsa och göra två miljoner halvhalter etc utan bara kunna sitta och njuuuuuuta. Som det liksom ska vara.
Det är så kul att träna må ni veta!

Inga kommentarer: