fredag 25 februari 2011

Fin-fredag eller fredagsångest?

Denna fredag en släng av båda kan jag säga.
Alla helger lovar så himla gott. Ledighet och myspys skvallrar Facebooks statusrader om. Jag har städat sedan jag kom från jobbet och sedan haft kvällens stallpass i stallet. 4 hästar att mocka åt och kolla på och så har jag skrittat 7 km på Glorih för att jag helt enkelt inte haft något bättre för mig.
Säga vad man vill, men skritta en tur i mörkret en fredagskväll är ingen höjdare, men vad är en bal på slottet?

På vägen hem från stallet stannade jag på Coop och där unnade jag mig i alla fall 2 Tulipanbuketter ( jag älskar växter och blommor ) och ett 4pack folköl.
Inget slår en kall öl när man står i duschen efter att ha varit ute i kylan och ridit en sen fredagkväll, det kan jag säga er gott folk!
Udda kombo att jag enbart handlade Tulipaner och folköl ikväll kan tyckas eller så kan man se det som en släng av feminin variant av ungkarl.
Min kombo har i alla fall satt guldkant på min fredag så även jag fick en fin-fredag:)

Inga kommentarer: