tisdag 1 mars 2011

Vi har fått paket!

I morgon kommer hovis igen ( vi kanske borde bli bästisar med tanke på hur mycket vi träffas;) ) för att fixa till den där tokiga bakskon som är trasig och sned. Kanoners!
Jättebra med tanke på att jag är ledig torsdag och fredag så då kan jag träna lite mer ordentligt igen vilket passar bra då jag blir borta under helgen då jag ska på Distansgalan. Ska bli jättetrevligt tror jag!

Annars vad händer?
Lilla mamma kom idag hem till mig då hon ska hälsa på några dagar. Hon hade med sig en herrans massa fina blommor både i form av blomsterarrangemang och buketter ( måste fota och visa, oh så fint det är!) från både den ena och den andra så nu är lägenheten full i blomsterprakt!
Ooooooch... jag har fått ett bamsepaket som jag har fått äran att tjyvöppna!
Jag fyller ju inte först på lördag men jag antar att mitt jättegigantiska paket kan upplevas som lite skrymmande i min lilla etta så jag fick öppna det i förtid:)
Jag är nu ägare till en BAMSEPLATT-TV!
Tuuuuuusen tack familjen, den är jättefin!
Nu kan man kika på skidor och ridsport med lite värdighet. Var jag den sista i världen med en stor grå burk-tv?
Tyvärr har ju inte katten något att ligga på längre, men men... alla kan inte vara nöjda jämt!
Jag har även fått ett presentkort på Pelargoner ( alla ni som anser att Pelargoner är en tantblomma har FEL.... så sjukt fel) och jag vet precis vilka sorter jag ska köpa!
Jag vill ha en till Rosenknoppspelargon dvs en pelargon med små rosenlikande tätt sittande blommor, gärna av sorten Appleblossom rosebud...och så vill jag ha en liten miniatyr typ Baby bird´s egg, den är så vacker i sin skirhet eller en till zonal typ Meadowside Fancy som är ganska kraftig variant.
I love Pelargoner.... Jag är en Pelargonnörd.
Och så har jag fått en slant till licenser och så vidare.

Jag har kanske världens bästa släkt som sagt var.


Annars så har mamma skämt bort även hennes andra flickor dvs Glorih och Grathea.
Två nya grimmor och grimskaft och så fick de varsitt nytt täcke. ett med halvhals som jag inte provat än och ett rutigt med typ 100grams fodring.
Perfekt just nu när vädret är rätt milt men ändå lite ruggigt.
Glorih fick ha den mörkaste blå grimman och Thea fick den ljusare.
Tyvärr dog batteriet innan jag hann fota lilla Thea ( som har stått uppbunden med två snören på stallgången ikväll, och dessutom stått typ still trots den nära-döden upplevelsen av trisstess ) men jag bjussar på Glorih när hon manikängar i alla fall.

Grathea fick 30 minuter massage på de ömmande musklerna ikväll och under den tiden stog hon som ett ljus. Det verkar vara jätteskönt.
Jag gjorde även ett tappert försök att göra ett litet läckert arabklipp i nacken på henne men se där, det gick minsann INTE.
Jag fick onda ögat kan man väl säga men nu har jag skickat in en ansökan om att få göra det där arabklippet så vi får se hur fort hon bearbetar den;)

1 kommentar:

Lena sa...

Du har så söta arabtjejer! Vilken snäll "mormor" de har!Mina arabisar är glad om de får morötter av sin"mormor"fast iofs köper matte täcken o annat på löpande band...