måndag 4 maj 2009

Inte alltid som man tänkt sig.

Har egentligen bara en vettig sak att säga och det är: Sabla easyboots!
Var ju oerhört peppad och tyckte det var så kul att jag var klar med tråkigheter för ett tag framöver och såg fram något så oerhört att få komma ut och rida.
På med de nya bootsen och sedan iväg. Glorih kändes nöjd och glad och pinnade på som sjutton.
Ända tills bootsen turades om att trilla av en i taget.
Jag som inte riktigt är van easyboots användare hade inte med mig min easybootsväska och en sådan där rem som gör det enklare att få på dem utan fick klura på lösningar som moder natur kunde erbjuda som sega björkkvistar etc.
Det gick ju det med även om mitt tålamod tröt rätt rejält på slutet.
Från början red vi lite i skogen och tänkte då att det är säkert pga underlaget de tappas dvs underlaget suger fast bootsen så när vi kom ut på grusvägen igen så tänkte jag och karin trava våra damer en bit.
Härliga häst skötte sig exemplariskt och kändes såååååå fin. Har ju aldrig tidagre travat henne någonting lite längre sammanhängande så det var banne mig UNDERBART och kunde till och med få mig alldeles knäsvag och gråtmild.
Ända tills bootsen trillade av även här.
Var bara att hoppa av och börja om med dem.
Suuuuck!
Här någonstans fick min hovslagare ett snyft-sms om framskor som skulle bli påslagna och hat-sms skickades till mor om sabla easyboots som inte vill sitta fast på min häst.
Väl hemma igen så var de ett helvete att få av dock.
I alla fall den som vi inte tappade på sista snutten hem.
Ödets ironi månntro?
Storleken är perfekt. Kan inte gå ner något mer i storlek men har nu tagit hem bootsen för att klura ut nya sätt att spänna dem så de sitter fast lite hårdare.
Och silvertejp.
Jag ska banne mig tejpa fast dem i fortsättningen.

Har inte blivit så mycket mer turer efter den där i torsdags vilket är lite dåligt men har inte hunnit med som jag velat. Denna långhelg som varit har varit lite speciell då kompisar varit i stan, födelsedagsbarn som ska firas och så vidare och så har den här peppheten varit ganska låg pga den totala besvikelsen av att bootsen inte funkade.
Jag har helt enkelt inte orkat dona med dem för att få dem att funka.
Idag ska jag testa dem igen för att se om min nya inspänningsgrejj gör att de sitter bättre än förra gången när jag ska ta en promenad med damen.
Jag hoppas det blir bättre. Hade underlättat så mycket då.

Lite off topic men ändå inte... jag har alltid sett denna blogg som en ren ridsportsblogg och har haft ambitionen att bara skriva om just den delen av mitt liv men inser mer och mer att det går inte att nischa in sig på det sättet då hästarna är en livsstil och går in i min vardag. Både det som jag gör när jag inte är i stallet och det som jag gör i stallet påverkar ju min vardag.
De hänger ju ihop på fler än ett sätt vilket inte går att komma ifrån.
Det har märkts att jag haft mycket att göra den senaste tiden i skolan tex när jag är i stallet. Jag har varit så trött i huvudet och har kommit på mig själv att jag suttit på en halmbal och bara stirrat rakt ut i luften medan Glorih har stått och masserat mitt bakhuvud mjukt och försiktigt med sina läppar.
Sjukt skönt.
Snacka om att ge och ta.
Jag har borstat henne och när jag är trött så tar hon hand om mig och mitt huvud som har en tendens att drabbas av migrän pga spänningar.
Hon skulle aldrig bita mig känns det som och hon masserar verkligen sjukt bra.
Min egen friskvårdskonsult.
Men trött är jag. Jättetrött.
Jag kan säga att längtar massor tills jag ska på semester igen. Jag och mannen pratar om långweekends till lite olika städer och det är så skönt att ha något att se fram emot på det sättet.
Planer nu för dagen, för veckan och så de där planerna som är längre bort som är som en morot.
Jag älskart.
Trivs väldigt bra med mitt liv just nu.
Det är perfekt om man bortser den där tröttheten (som idag kan bero på den långa NHL-matchen mellan Anaheim-Detroit som spelades igår som avgjordes i den 3dje övertidsperioden och slutade ganska sent i min värld. Men spännande var den! Hoppades dock på att Detroit skulle vinna den men icke vilket var lite surt).

Denna vecka blir det ny kursstart, Populärlittertur, vilket känns spännande och roligt. Jag ska komma igång med ridning och allt annat i stallet och så till helgen blir det hinknisse åt Team Thorén vilket ska bli roligt och så blir det dubbla kalas dagen efter. Fullt upp men jag gillar det.
Just nu boooorde jag verkligen städa så det blir klart innan jag ska till stallet och promenera med Karin och Starlight.
Vore skönt att ha det fräsch och fint här innan veckan kör igång på allvar!

Inga kommentarer: