söndag 17 maj 2009

Drömmar och visioner


Alla har vi nog drömmar och visioner och jag kan berätta att jag har haft väldigt svårt att sätta ord på vad jag har för drömmar och vad jag skulle vilja göra med mitt liv.
Det har inte alltid varit så självklart att jag faktiskt har drömmar utan det har känts mest som jag tagit dagen som den kommit och tankekraften liksom inte räckt till för att skapa just drömmar.
Nu har jag gått runt och funderat och funderat på vad jag faktiskt har för drömmar sedan jag och lite vänner har suttit och diskuterat kring detta ämne. Då sa jag att jag knappt hade några drömmar men det har jag visst det och jag tänker nu vara modig och skriva ner några av dem.
Mest som en morot för min egen skull.

Några punkter är:
* Få en lydig, väluppfostrad häst som är en fröjd att ha med sig oavsett vart jag ska, i alla lägen
* Kunna rida för instruktör en gång i veckan
* Utbilda henne till något jag kan vara stolt över och säga : "detta har jag gjort och lärt henne!"
* Kunna tävla henne i framtiden med goda resultat och ha en rejäl grund att stå på

Andra punkter är:
* Jag vill ha ett jobb som jag trivs med
* En bostad som jag trivs med
* Jag vill resa lite och se lite mer av världen än vad jag redan gjort
* Börja att måla igen och skapa saker
* Kunna prata franska
* Kunna förstå lite mer spanska


Kommer säkert komma på fler punkter men för någon utan drömmar så är detta banne mig en hel hög med drömmar!

Min tjej har vilat idag men jag kommer att löpträna ikväll innan NHL-hockeyn börjar.Spännande match väntar!

Min kissekatt är lite ledsen över att jag inte sovit hemma någon natt nu så bestämmer mig nu för att sova med honom i morgon och ha en rejäl städdag hemma här.
Knuffa på mig om det framkommer att jag INTE har gjort detta dvs städat, i morgon kväll,kära läsare, för tro mig...det behövs och jag är så förbannat bekväm så det finns inte!

Bonsoir!

Inga kommentarer: