lördag 16 maj 2009

Ryttare till låns!


Actionbilder var önskade och läsares önskan är lag på denna blogg..
Idag fick mina kära Karin rida min lady vilket jag anser att hon gjorde med bravur och ska ha en rejäl ryggdunk som klarade ut alla trix som mina madame serverade.
Första gången någon annan än jag red henne och hon testade precis allt som hon testat med mig tidigare.
"Om jag gör såhär... vad händer dåååå?" var en ganska vanligt återkommande fråga och hon var pigg och lite het idag och låg på en hel del.
Drag under sulorna helt enkelt.
Hon var inte så trevlig som hon brukar vara när hon är ute på tur, och hittar på mycket bus på ridbanan som hon annars inte brukar roa sig med.
Karin tränade att hon ska ge efter för tryck och testade även att trava henne.
Hon var tämligen fladdrig i början och drog verkligen hela registret och testade om Karin skulle backa av sin vilja att genomföra vad hon hade som tanke genom att bocka litegranna och sparka efter hennes skänkel, Karin gav sig inte och efter detta blev sedan väldigt fin när hon gav med sig och gjorde det hon bad henne om 8utan fullt lika mycket åsiker som innan;). Hon blev i alla fall inte alls het på samma sätt och dessutom blir hon varken tung eller stark utan gör ett kanonjobb.
Bitvis såg hon fin ut och det kan jag tänka mig att Karins känsla var densamma just då, men när hon ifrågasätter en som ryttare är hon mest bänglig.
Skönt att det ger sig hela tiden och hon kommer sakta men säkert på, att det är MYCKET roligare att göra sin ryttare till viljes!
Hon försöker dock oftas göra sin ryttare till viljes och är nästan överambitiös när hon ska göra allt samtidigt och tenderar att bli lite överrilad.
På ridbilden tror jag Karin precis är påväg att göra en halvhalt om jag inte missminner mig då Glorih tyckte att öka är en bra idé i alla lägen och testade om det kunde gå att springa ifrån sin ryttare.
En hel del testing testing fick hon med idag men jag tycker att båda tjejerna redde sig bra.
Grön häst och ny ryttare och en ryttare som aldrig suttit på hästen innan.
Mina pärlor.





En länk jag tycker att ni ska besöka är denna: http://www.youtube.com/watch?v=rXdZiBfbrew&eurl=http://www.svegsryttarforening.se/midnattsritten_2009.htm&feature=player_embedded

Midnattsritten i Sveg... så vackert! Tror inte jag behöver säga något mer om den... Jag är så avundsjuk på er som ska rida denna ritt...

1 kommentar:

Alexandra sa...

Hej! Vad glad jag blev när jag såg att du länkat till min blogg! Tack! :) Ska länka till dig från mig!

Du, jag var inne och kollade på bilderna från midnattsritten som du länkade till...så himla fint! Vilken upplevelse det skulle vara att rida där!

Roligt att du la upp en lite filmsnutt, vilken skritt hon har!

/Alexandra