onsdag 13 maj 2009

Katten är i alla fall ok och "jag är lyxvarianten"


Som sagt var så kan jag säga att min katt Tristan mår som en prins igen!

Själv så vaknade jag med ett lätt illamående och lite huvudvärk i morse.
Igen bra start.
Jag var som en pipig unge. Needy och dryg.
Jag är nog en ganska krävande människa.
Galet ocharmigt till och från.
Vad gör man åt sådana egenskaper?
Hur som så är jag lite mer samlad nu någon timme senare och det kanske jag ska tacka Herr Bamyl för. Bästa från två världar: värkbortagande OCH uppgiggande.
Min räddare idag.
Just nu har jag lyckats pilla i mig lite frukost och smuttar på min kopp thé och lyssnar på Olle Ljungström.
"Jag är en apa som liknar dig" och försöker vara självmedveten tror jag,haha.
Fantastisk låt.
Den där Olle är en spännande människa.
Jag är fascinerad i alla fall.

Dagens planer ser ut som så att det ska ridas i det fina vädret, det ska tränas själv om jag hinner (kanske bara blir lite styrka idag) och så ska jag fortsätta läsa min Harlequin-roman. Vi har det som obligatorisk litteratur i denna kurs som jag nu läser och det krävdes massor av mod att ens gå fram till hyllan. Inte direkt fin-litteratur. Tantsnusk har inte så stor status för min del och inte i butiken heller för den delen med tanke på att denna lilla bokhylla med denna genre inte ens fick stå ihop med de andra pocketböckerna.
Folk som tycker det är pinsamt att köpa kondomer borde testa att stå i ett studentghetto och välja mellan titlar som " Heta nätter", " Passion och åtrå" och "Kärleksbevis".
Behöver jag nämna att jag valde den sistnämnda?
Nu 150 sidor senare så har jag fått lära mig allt om styva bröstvårtor, åtrå och de har fortfarande inte fått varandra på rygg.
Jag kräks på den.
Den är galet "rosa" och hysteriskt romantisk på alla sätt och vis så det blir liksom för mycket konstant.

Ska även på "mentaliserings-mingel" ikväll och ser fram emot det massor då jag tycker det är skönt att röra mig utanför min lägenhetsväggar och dessutom få piffa till mig innan.
Är så sällan jag piffar till mig känns det som och jag tycker det är så roligt!


Nu måste det ätas lite mer och sedan blir det stallet som väntar!
Uppdatering kommer...

Inga kommentarer: