tisdag 5 maj 2009

Tigertass



Jepp...såhär såg min kisse ut sent igårkväll.
Jag trodde jag skulle dö. Seriöst.
Och det var INNAN jag fick reda på att det troligtvis såg ut så pga ormbett.
Han är nämligen inomhuskatt.
Som sagt var så hittade honom sådär igår. Tämligen opåverkad hungrig och glad som vanligt men med denna svullna mega-tass.
Alla kliniker här omkring hade stängt sin jour och jag blev lotsad till Strömsholm. De tyckte att de först ville se honom men fick sedan reda på vart jag bodde.
De trodde ormbett som första hands alternativ eller någon typ av insektsbett och fick rådet att ha honom så stilla som det gick.
En vän ringde sin mor som är smådjurs-veterinär och hon tyckte detsamma och trodde på samma orsak.
Men ormbett... och detta skulle i sådana fall skett i min lägenhet som visserligen är på markplan men jag har haft allt stängt från kl 20 ungefär och kl 21 var han precis som vanligt.
Här någonstans var jag liiite stressad.
En orm.
I min lägenhet.
Chanserna är ju minimala kan tyckas men tror ni inte att jag hittade en orm?
Under min säng!
En liten rädd stackare (ungefär precis i samma läge som jag var i) till snok som måste ha irrat sig in i min lya när jag hade dörren öppen ut på min baksida under 5 min när jag vattnade mina land.

Min katt Tristan (alla flickor behöver en riddare) är idag mycket bättre men inatt var han inte så stöddig. Låg som klistrad emot mig och jag vaknade av att han hade ont vid tresnurret då tassen var enorm. Efter det har svullnaden sakta men säkert gått ner och idag ser den mest tuffsig ut.

Men vilken pärs!
Jag tog ut en orm alldeles själver i en ihopvikt "Ridsport" och lade den på baksidan.



Kan också berätta att promenaden igår gick jättebra och att Glorih är en fröjd att ha med sig!
Bootsen satt på och efter de nya inställningarna så ser de också ut att sluta om mycket bättre!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja inte skulle jag fixat det där med ormen heller! Nä det hade blivit stekpannan och en platt orm fäör att sedan slängas... Usch jag ryser bara jag tänker på det! Men tummen upp för dig!!!!! Alla djurs räddare:)

Team Theander sa...

Man måste värna om djuren.. sätt dig in i ormens perspektiv... Snacka om miljöombyte och dessutom förföljd av en sjukt dryg katt.
Och alla djurs räddare är jag inte,men jag försöker dra mitt strå till stacken. Alla har vi en plats att fylla antar jag.
Kan dock erkänna att jag skakar ur täcket innan jag lägger mig nuförtiden här hemma.