torsdag 28 maj 2009

Sjuk

Jepp, jag är sjuk.
Minst grisinfluensan.
Får ingenting gjort mer än tvätt och städ och en hel del studier.


Jag hann rida något pass som flöt på och var riktigt trevliga och jag kan berätta att jag har nu provat Glorihs galopp som är stor, rund och det lilla jag känt på den uppfattas som ganska bärig och hon känns stark i sig själv.
Kan inte uttala mig någonting mer om den än så då jag bara provat några språng pga mitt eget slarv dvs jag har tappat fokus lite och råkat göra en mjuk galoppfattning och hon har reagerat rätt och då känns det väldigt bakvänt att säga åt henne att "nähä! trav var det!" när jag faktiskt bett henne om något hon gett mig felfritt.
Men...pirrig i magen blir man allt.

Hon har dessutom börjat sköta sig bra redan vid uppsittning från stallplanen och har skrittat fint precis sådär som man vill och jag har inte behövt tjata på henne med halvhalter för att få henne att låta bli att fara iväg i trav eller balanstrav. Frammåt går det ju utan snack om saken då hon pinnar på i 200km/h fast i skritt.
Jag kan inte kräva mer av henne än just det jag ber henne om dvs rätt gångart så hon får hållas.
Hon lär sig med tiden att hon kommer få knata på länge i framtiden och att hon inte behöver pinna på som hon gör och hon har en jättebra skritt med massor av motor och energi och den är jag väldigt rädd om så hon får hållas med sitt engagemang.
Fort går det ju om inte annat från A till B i skritt och det är ju alltid trevligt.


Nu är jag sjuk som sagt var.
Vet inte om det är en kombo av pollenallergi och förkylning eller bara ren förkylning.
Skit mår jag hur som.
Har tränat duktigt de senaste månaderna och laddat stenhårt för Vårruset men nu blir det ingenting pga en hals som gör ont.
Jag som kändes så pigg och fräsch innan detta knockade mig.
Orättvist men klokt beslut av mig att inte starta tycker jag.

Min dam börjas betesinvänjas just nu och kommer nog se ut som en grå flodko inom kort vilket känns lite surt då hon faktiskt började likna en sporthäst.
Nästan i alla fall.
Kan dock inte neka henne ett så simpelt nöje som att äta så visst ska hennes vardag förgyllas.


Fick idag ett reklamblad från Intersport där jag fann lite intressanta produkter. Märket Haglöfs har tydligen en vattentålig mobilficka/förvaring som även flyter om man skulle tappa den i vattnet. Blev lite nyfiken på den då jag varit mer än en gång väldigt tacksam över att min mobil klarat sig efter diverse återupplivningsförsök efter ridturer i oväntat hällregn och denna lösning vore kanske något att ha fastknuten i sadeln? Går att använda mobilen även om den fortfarande ligger i fickan tydligen. 150 riksdaler går den loss för vilket inte är så farligt.
Finns även en sådan typ av förvaring för kameran också och denna kostar 180spänn.

Nyaste nummret av Ridsport har kommit ut och den snabba blick jag kastat på artiklarna om distansritt så såg det ut som en trevlig grejj att läsa vilket ska förgylla min kväll och min efterlängtade eftermiddagsfika.

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Den mobilfickan blir jag också nyfiken på!
Måste kollas in :)
Men fäst den på dig själv och inte i sadeln..med vad ska du annars ringa efter hjälp, om du råkar hamna på backen och Glorih försvinner i fjärran ..:)
Hls Magdalena & Gretka

Team Theander sa...

Haha! Jo det har du ju rätt i!
Har tidigare alltid haft en "namn-tag" fäst i hästen med mitt namn och telefonnummer OM man skulle ramla av och den far iväg så att om någon hittar hästen så finns alla kontaktuppgifter på den. Varit smidigt som sjutton men har -peppar peppar- aldrig behövts. Då har jag använt mig av en sådan där liten adresslapp som ska fästas i resväskor. Väldigt smidigt!