torsdag 14 maj 2009

När ska det sluta krångla?


Ringde Karin igår, arg som ett bi kan jag tillägga, och fräste något om att INGENTING fungerar som det ska och vad sjutton ska jag ta mig till och hej och hå.
Anledningen?
Jo... vi tappar easybootsen. Jag blir GALEN. Rabiat närmast.
Hon är så fiiiiiin att rida och är så duktig.
Min lilla Duracell-häst som älskar att jobba och så tappar vi bootsen när hon jobbar så fint.

Det känns så orättvist!

Jag tog på bootsen som hon tappat, hoppar upp och rider vidare hela tio meter.
Då tappar vi den andra.
SUCK!
Promenerar hemåt och tar av den bootsen som är kvar på. Då upptäcker jag att hon på något vis har fått ett sår liksom, spruckit upp mellan ballarna från hennes strålfåra.
Inte så kul ställe att få ett sår på då det är lerigt i hagarna och hon var inte sådär jätteroad av att jag gjorde rent detta sår. Sved nog en hel del skulle jag tippa på men hon var duktig, lilla valp-hästen.
Jag kanske gjorde det där såret själv när jag drog på easybootsen då man har ju det där snöret därbak och sedan drar loss det dvs "brännsår" eller vad man ska kalla det. Jag skäms och tycker det kändes lite jobbigt och känner mig lite som en djurplågare.
Men nu ska det hållas rent och jag funderar på om zinkpasta kan vara en bra grejj då den bör hålla skiten borta.
Frågan är om det kommer torka ut såret och jag vet inte riktigt om det är det som behövs?
Annars blev det rentvättat med den suveräna aleovera-sprayen och sedan aloe-cremen med propolis som alltid brukar funka toppen på tex mugg, men det sitter inte kvar som jag skulle vilja där mellan ballarna på henne.
Lurigt lurigt, men det blir bra skulle jag tro!

Igår gick hon suveränt den stunden som hon reds och det är verkligen så häftigt. Mycket häst både framför och bakom mig och en himla trevlig känsla av att hon sitter ihop och jobbar genom hela sig.
Jag älskar henne!
Finns få saker som kan få min mage liksom pirra av mys som när man ropar på henne och går ut i hagen hon hon tuffar glatt fram till en och blåser varm luft i ansiktet på mig som hej och stoppar sedan huvudet i grimman och följer glatt med en ut ur inhängnaden.

Gårdagens mentaliserings-mingel var supertrevligt och det var så mysigt att umgås med lite distansfolk som vågat sig ut på korgen,och bolla tankar och idéer med olika människor.
Saker/tankar om bemötande av folk, både mellan hur folk möter mig och hur jag möter folk och hur folk möter folk är jätteintressant. Tankar och resonemang om anledningen och hej och hå... ja... nu blev det lite rörigt här med besök deras hemsida som jag länkat till annars är adressen denna www.mentalisering.se
Väl värt vill jag lova!




Idag kommer det vankas sårvård och lite massage för damen...

2 kommentarer:

Joakim Engström sa...

tack! Hoppas man får se till actionbilder snart;)

IV sa...

Det var tråkigt att læsa om din hæst, jag hoppas att såret læker fort! Stå på! Kramar