söndag 31 maj 2009

Alla dessa måsten och vart är jag påväg?

Lite vilse i pannkaksmeten nu igen.
Så typiskt mig.
Men jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra åt det.
Ängslig och dan helt enkelt.

Just nu är jag väldigt trött på att aldrig hinna med.
Jag hinner helt enkelt inte med allt jag bör och ska hinna med utan far mest runt som ett skållat troll. Jag måste bli mer tidseffiktiv med det tar så mycket av mig att fara runt som jag gör nu så när jag blir sittande så sitter jag.
Precis som nu, trött och platt på något vis.
Håller just nu egentligen på med att både städa, diska, fixa i trädgården för att det är saker som måste göras.
Min katt snor runt mina fötter och är så glad att jag är hemma en sväng och jag försöker mysa med honom med.
Just nu ligger han som en boll i mitt knä.
Överlycklig att jag är med honom, kliar på honom och pratar med honom.
Vi har precis fått kattungar i stallet och jag har tidigare sagt att jag ska ha en som sällskap till min Tristan men är nu rädd att det ska bli ytterligare ett djur som jag känner att jag inte riktigt hinner med som jag så gärna skulle vilja.
Samtidigt skulle min älskade katt skulle få lite mer sällskap då, och då får jag ju lite mindre dåligt samvete över den saken?

Jag hinner inte rida.
Jag blir galen men så ser det ut.
Det ger mig väldigt dåligt samvete samtidigt som det gör mig väldigt trött på allt eftersom allt är en ständig igångsättning.
Rider man inte på en vecka ska man inte sätta igång och träna som man borde göra när man väl hinner rida igen utan då ska det mjukstartas.
Vi mjukstartar.
Och som vi mjukstartar sedan.
Hon blir bara fetare och fetare och vi får börja om hela tiden.
Jag tror ju inte att hon dör av att ständigt få träna grunderna hela tiden men vi kommer ju inte längre än så och det gör mig uttråkad. De sitter ju liksom.
Hon är jättetrevlig.

Nu har jag börjat jobba lite smått. Blir bara en fyra dagars jobb och jag börjar sju på morgonen och slutar halv fyra dvs när resten av stan också är påväg hem från jobben ska jag ta mig till stallet vilket gör att resan dit tar ÄNNU längre tid än vad den gör nu.
Tro mig.... Jag har stalltid på minst 2 h varje dag men ungefär 1,20h går enbart i restider dit och hem och resterande tiden kan jag lägga på min häst.
Jag har här alltså förbrukat ungefär en och en halv timmes umgänge och ridtid på att sitta i en bil istället.
Fantastiska ridvägar har vi om man väl hinner rida dem det vill säga.
Jag är lite trött och känner att motivationen sakta men säkert börjar rinna av mig då det idag känns mest som att jag inte hinner göra det jag vill göra med min häst utan allt handlar om att jag bara ska få tid att se till att hon har rent att ligga på under nätterna och mat att äta samt friskt vatten att dricka.
Det absolut nödvändigaste.
Vad hände med min blivande stjärna som sköter sig som ett A-barn och känns så lovande och med mig och min satsning?
Känner mig mest förvirrad och ledsen över allt det här.
Som att det kostar mer än vad det smakar helt enkelt.
Det är så galet för hästarna och min häst har alltid varit min grundestomme och en sådan stor del av mig och nu är det bara ett stort svart hål av dåligt samvete och frustration över att inte hinna med.
jag måste lösa det här på något vis. jag måste.
Såhär kan jag bara inte ha det!
Pluggar just nu dessutom hundra procent den här veckan ut, utöver jobbandet men som det ser ut nu i min plånbok så har jag inte råd att tacka nej till jobb.

Nu måste jag sätta igång med allt här hemma så det ser fint och prydligt ut så jag kan släppa det ett tag framöver och sedan får vi se om jag hinner rida idag. Vore skönt och mysigt med en skritttur i det fina vädret bara jag kommer ihåg att smörja in mig i nacken och på axlarna med solskydd då jag bränt mig lite där.
Brun och fin börjar jag i alla fall bli och det är ju alltid roligt att se fräsch ut. Har haft en liten mini-semester nu i helgen och åkt båt.
Varit så fint väder och det har varit supermysigt att åka i Kinda kanal med dessa slussar etc. Den var verkligen nyttig för mig och tycker att det var skönt att vi tackade ja för att följa med på den turen för länge sedan för annars hade jag suttit här med ännu mindre ork känns det som. hade vi blivit tillfrågade nu i veckan hade jag nog tackat nej då jag har känt att jag inte skulle hinna med andra måsten och annat.
Härligt var det i alla fall men lite trist att jag inte kan sitta och bara njuta just nu över den fantastiskt sköna helg jag faktiskt har haft. Unna mig den.

Nä nu ska jag sätta fart med att hänga tvätten som precis blev klar!

Inga kommentarer: