måndag 18 maj 2009

Vi har så roligt!

Efter en hel del suckar från mitt håll i morse tog jag mig till stallet trots ihärdigt regnande. Jag gillar ju inte regn även om denna terapi, i form av att utsätta mig för det, börjar ge resultat. Det känns liksom mer OK idag. Klädde på mig ordentligt och mössan kom fram igen då det är skönt att ha under hjälmen om man rider i jämna strömmar av regn även om det kändes lite exotiskt när jag mötte grannen som kom från soprummet då denne var iförd shorts.
Kontraster är läckert.
Jag personligen är en fryslort av den värsta sorten som envisas med att alltid ha filt på mig när jag sitter i soffan och sover gärna i raggsockar på nätterna.
Dagens klädval var ett lyckat sådant och jag frös inte alls faktiskt.
Min regnjacka må vara ful men den läcker inte in och andas helt ok! Tror det är en Didriksons inköpt från barnavdelningen för hundra år sedan, haha!

Dagens tur i sig gick så himla mycket över förväntan!
Jag börjar hitta min prinsessas knappar sakta men säkert och idag var hon jätteduktig på att ge efter för tryck och lyssnade bättre än vanligt på mina halvhalter. Vid ett tillfälle när hon inte gärna ville gå nära något hon ansåg var lite läskigt kosparkade hon sådär charmigt åt min skänkel som jag lade om jag jag morrade: " Glorih....välj dina fajter med omsorg, fel dag idag...". Hon lade ner sina fjantmärrfasoner illa kvickt och provade inte ens att kosparka efter skänkeln igen efter mina morrande ord. Som sagt var...att det regnade var illa nog för att dra ner mitt humör några snäpp och om hon kan vara envis är det INGENTING mot vad jag kan vara.
Jag vinner fajten.
Alltid.
Finns inget annat.
Fick tjata med halvhalter i början den första kilometern för att hon ska vänta in mig och mina hjälper. Hon själv är mest exalterad över att just HON får vara med ut på tur och stövlar gärna bara iväg av ren pur arbetsglädje.
När den värsta och toklyckan över att få komma ut jobbar hon jättebra.
Hon var verkligen så himla härlig och det var en sådan fin känsla i magen.
Vi har kommit en bit ändå sedan första gången jag satt på henne och det känns som att det här kan bli jättebra för vi har så roligt tillsammans.
Idag var Karin och Starlight med på vår tur och Glorih som har en lite större skritt än sin äldre trarabsyster knatar gärna på och är inte ett dugg bekymrad över att hon kan smyga ifrån dem och deras sällskap och rider man bakom så tycker hon att det också är helt ok men smiter gärna förbi dem i skritt om hon för chansen. Jag tror hon tycker att de går långsamt även om jag vet mer än väl att så inte är fallet.

Idag red vi barfota då det regnade och grusvägarna inte kändes lika hårda och det funkade bra. Sprayade såret vid hoven med Blåspray och har nu ett lila finger.
Har ingen aning hur jag lyckades men får banne mig inte bort färgen.


Tycker att jag varit mäkta driftigt idag faktiskt... både hunnit rida och städat lägenheten ( jo jag vill ha en klapp på huvudet).
Jag älskar att se när det börjar forma sig till det hem man faktiskt helst bor i, dvs den välstädade fräscha lyan.
Förstår inte varför jag åter det "förfalla" med jämna mellanrum bara.
Framför allt när man vet hur man vill ha det jämt?
Man trivs ju så mycket bättre när det är fint och luktar fräscht och nystädat hemma!

Inga kommentarer: