fredag 19 mars 2010

Nya skor

Idag har fröken fräken blivit skodd med fyra nya skor och jag har blivit lite fattigare igen....men oj så fint det ändå ser ut just när de är sådär ruskigt nyskodda!

Jag har provat många olika varianter idag och tanken var väl att jag skulle rida idag men inser att det är överkurs, så jag har försökt övertala raraste Karin att komma ut och provköra de nya skorna, men hon har helt enkelt ingen möjlighet för att hon är mitt inne i ett PM-skrivande.
Hon är duktig må ni tro!
Min sessa får ta det piano idag igen med andra ord om inte L´s medryttare är pepp på att provköra henne.

Jag är så less på dessa alla dessa förkylningar som jag får hela tiden.
Har ju varit till läkare som tagit massor av prover men dessa visar ingenting, varken sänka eller någonting annat trots att jag dagen efter sjukhusbesöket är dödsförkyld igen.
Jag fick en uppenbarelse igår om att det kanske beror på att jag slarvar igen med laktosprodukterna.... har ju varit supernoga med att bara äta laktosfritt förr men nu när pengarna trutit lite på slutet av månaderna så har det blivit att jag köpt vanlig mjölk etc eftersom de är betydligt billigare. Jag får jag aldrig ont av att äta laktos men blir heller kanske inte sådär superbra av det, men så länge det inte gör ont är det lätt att slarva helt enkelt.
Jag ska nog prova att skippa vanliga mjölk och övriga laktosprodukter ett tag nu igen för att se om immunförsvaret repar sig och kommer på rätt köl igen.

Inga kommentarer: