torsdag 4 mars 2010

Just do it!


Haft ett peppande snack med Ingela nu ikväll och hon hade massor av vettiga saker att säga.
Fokus fokus fokus.. och så ska jag skriva ut och tejpa fast på kylskåpet lite "budord" så att de verkligen fastnar.
Allt handlar om inställning och massor av jävlar anamma.
Att komma ihåg att det faktiskt inte är ett måste att rida och hålla på med hästar. Man pysslar faktiskt med detta för att man vill. Inget annat.
När man har dagar när det känns motigt är det bara att tänka att " jag vill tävla, därför vill jag även träna för att kunna göra det"!
Just do it med andra ord!
Ska försöka knåpa ihop litet program som jag kan gå lite efter och ändra lite på för egen skull.
Annars vill jag bara berätta att det är viktigt att skriva ner allt.
Jag tänkte på Ellinors begäran försöka knåpa ihop ett inlägg om hur jag bokför min träning. Kommer inom kort!

På egen begäran ska jag dra ihop lite träffar hemma hos mig där jag vill ha ett typ av forum där vi kan diskutera träning,problem man stött på och lite pepptalk eller vad man nu vill diskutera.
Nyttigt att träffa andra helt enkelt och utbyta erfarenheter och så är det ju så roligt och motiverande att träffa andra distansryttare!
Alla är välkomna som vill och information om dessa träffar kommer att komma.


Dagens pass var förlagt tidigt på förmiddagen pga att jag hade en bokad tid för massage.Välbehövlig sådan dessutom...
Passet hade fokus på att mjuka upp henne och nöta grunder så som start och stopp.
Jag är nöjd med passet även om det var på en väldigt orastad häst. De rör ju inte på sig så mycket som de brukar i hagen nu när det är så mycket snö så man får ta det för vad det är.
Hon var laddad till tusen och så kryddad med lite brunst.
Jag kan inte annat än älska den hästen...Hon är så himla rolig!
Inga bockningar eller annat tok men däremot visade hon sina fantastiska kunskaper i detta med samling.... hon stannar snällt och fint vid förhållning men när man säger att hon får gå fram igen blir hon så till sig att hon trampar ur halten.
Gör man en till förhållning där så trampar hon in i halten istället men halt gör hon och det är ju alltid bra!
Hon är på hugget och ambitiös.
Lätt att flytta för skänkeln och "med" passet igenom. Jag kom åt henne!
Hon var lite stel och stum i början av passet i höger sida men efter lite skänkelvikning och andra lösgörande övningar så släppte det faktiskt väldigt fort.

Det finns nog hopp för mig också. Idag funkade det jättebra med mycket bara jag kom ner i sadeln och blev korrekt sittande. Någonting har hänt med andra ord!
Självfallet har jag massor att jobba med än men någonting har i alla fall börja hända med allt tragglande med sitsen jag gjort den senaste tiden. Roligt!


I morgon är det min dag...och jag tänker utan att be om ursäkt, umgås hela förmiddagen med min sessa.
Fyller man år så får man göra precis det ma n vill trots att både pappa och lillebror kommer för att gratulera mig. Mamsen är ju redan här sedan en vecka tillbaka. Hon har ju spenderat sitt novemberlov här hos mig.
Tyvärr får jag tydligen inte bestämma allt på min dag för jag får absolut inte åka till ridhuset på kvällskanten. Vi ska tydligen ut och käka och ha det mysigt.
Vad då? Som att det inte mysigt att sitta på en kall ridshusläktare och titta på födelsedagsbarnet som rider på sin vita springare en fredag kväll?
Jag är helt oförstående!

Inga kommentarer: