måndag 15 mars 2010

Såhär laddad kan man se ut:

Idag blev det mer tömkörning då ridning just idag inte kändes så akuellt.
Ladugårdsplanen fick återigen stå till tjänst som ridbana men den var ruskigt hal för min del även om Glorih kunde röra sig obehindrat tack vare broddarna. Det är väl sådär lagomt kul att ha ett litet underläge om hon skulle fara iväg av någon anledningen men det flöt på fint.
Idag gick hon till jobb på en gång och struntade i inledande bus vilket var uppskattat från mitt håll pga halkan... Ramla vill jag ju inte göra!
När vi jobbat lite på volt i båda varven och gjort lite 8-or så styrde jag ut henne på vår privata väg och tömkörde henne rakt fram där.
Försökte fokusera på att rakrikta henne.
Hon tuffade på jättebra men när vi vände näsan mot hemvägen kunde hon inte hålla sig längre och gjorde tre stycken klockrena caprioller. Solklart ämne för spanska ridskolan. Absolut.
Om jag tycker att det är charmigt och önskvärt att hon övar på de högre skolorna? Tveksamt...
Det som ändå är skönt är att hon går från dessa luftsprång till att återigen jobba som hon gjort innan, även om hon kanske hade ett litet högre tempo på hemvägen än bort från gården.
Sista snutten samlade jag ihop tömmarna och ledde henne istället.
Vi börjar få lite kläm på det här ändå!

Har också ringt till polisen och kommunen och dessa ser tydligen inga som helst problem med att jag rider på cykelvägarna i gångtempo vilket man självfallet håller.
En liten lättnad men jag har ögonen öppna nu efter nytt stall.
Synd att de som verkar finns är så hutlöst dyra och inte riktigt så bra som jag skulle vilja att de var för de pengarna... men någonstans borde det finnas det perfekta stallet för oss med bättre träningsmöjligheter än de vi har nu.

Inga kommentarer: