fredag 5 mars 2010

Vilken underbar dag!


Klarblå himmel, strålande solsken,-5 grader.... vad kan man mer begära på sin födelsedag?
Jag är så nöjd och idag har mina solglasögon dammats av ( bokstavligt talat) och premiäranvänds som ni kanske ser;-)

Eftersom snön är så himla läskig just nu med sin konstiga skare som ibland bär och ibland inte så gav jag och Glorih oss ut på upptäcktsfärd.
Jag ville reka lite om man kunde rida en alternativ väg till flygplans-kohagen ( den ser ni om ni åker e4an mot linköping om ni kommer från Jönköpings-hållet) som vi brukar rida igenom men tyvärr fick vi vända vid en återvändsgränd. Vi hamnade i ett bostadsområde istället vilket inte riktigt var tanken men det var nyttigt och spännande!
Jag är så nöjd med att min fröken fräken är både helt trafiksäker och var nyfiken men helt cool inne i bostadsområdet.
Vi passade på att trava lite där det fortfarande fanns packad snö och is vid vägkanten och massor av folk ville stanna och prata. Körde de bil eller buss så vinkade alla chaufförer glatt åt oss!
Det märks att vädret gör människor glada kan jag säga!
Annars red vi runt där vi kunde.. hittade ett traktorspår som gick över ängarna där vi brukar pulsa och vi ville kolla lite extra på det men det visade sig också bara leda till en återvändsgränd och vi fick vända tillbaka men i det här vädret kan man verkligen inte hänga läpp för en sådan sak!

Underbar dag....underbar dag!

Inga kommentarer: