lördag 6 mars 2010

Idag var det en sådan där dag....






Som bilder kan luras....
Hon ser betydligt trevligare ut på dessa bilder än vad hon kändes idag kan jag säga, även om man ser att hon var stark.
Ni har ju också sett bilderna i inlägget över som är en mer korrekt bild över hur hon var och hur kändes att rida idag...
Hon var hysteriskt överladdad.
Vi måste komma på en bättre lösning än vad vi har just nu.
Hennes sällskap har under hela dagen varit iväg på tävling sedan tidiga morgonen.
Min stjärna brukar ju få stå kvar inne i sin box för att undvika skador av ruscher så som avslitna skor och nu när snön är så himla läskig med sin skare så är jag livrädd för onödiga senskador. Tanken god men hon hade sådan överskottsenergi när jag skulle göra henne i ordning så att det kokade ur öronen på henne. Hon klarade inte av stå still...Det gick bara inte!
Ridningen lade jag ner efter en halv kilometer för bådas skull. Var ingen idé alls helt enkelt.
Ibland märks det verkligen att hon bara är ett barn än...

Jag lade även ner denna lösning med boxen och släppte ut henne på ridbanan istället där hon for runt som en flipperkula.
Fördelen är ju att hon inte får upp farten på samma sätt på ridbanan som i stora hagen så detta kanske är en lösning inför nästa gång ponnyn är iväg på hopptävling.
Det blir ju lite skört när man bara har två hästar i ett stall.
Glorih blir ju egentligen inte tokig av att stå ensam men hon lyckas ju dra av sig framskorna när hon drar de där förbannade första rutscherna. Lösningen med att hon får komma in och stå i sin box för att käka hö en timme eller två funkar ju super när de är iväg en liten sväng bara men det är ju ingen bra lösning alls när det blir liksom fler timmar än så. Visst står hon snällt i sin box men när man ska göra något med henne håller hon ju på att krypa ur skinnet och är så pigg att hon inte vet vart hon ska göra av sig självt!

Inga kommentarer: