söndag 29 maj 2011

Kolbyttemon

Upptäckte idag att Glorih har fått märkliga sår på sina läppar.
Ett troligt resultat av att hon repar löv från buskarna skulle jag tro.
Blev att smörja in dem med fet salva och välja hackamoret.
Hon kände fin idag som vanligt.
Jag var lite nojjig över om hon har någon infektion på G i kroppen med tanke på läpparna ( känns inte riktigt likt henne att få spontana sår eller så) men puls och temp är som vanligt rakt igenom och hon är pigg och glad trots att hon har "torra läppar".
Vi red idag bort till Kolbyttemon där vi harvade runt på motokrossåkarnas uppkörda spår i ca:50 min. Blir lite fram och tillbaka i skogen och kors och tvärs men underlaget är helt magiskt så vi var glada båda två. Det är rediga skogsstigar med lite rötter, sand och sviktar trevligt. Väl värt att rida bort dit får att kunna rida runt där en stund även om transportsträckan är lite si och sådär roande.

Har tränat lite styrka på egen hand här hemma och rehabtränat mina hälsenor. Jag tycker att de har blivit bättre nu när jag varit duktig på att försöka stärka dem etc och har inte fått någon känning av dem som tidigare i löpträningen. Jätteskönt agtt det blir resultat av träningen.

Inga kommentarer: