tisdag 10 maj 2011

Det här är värt att dö för!

Ikväll har jag och Glorih varit ute och skrittat i 1,5mil.
Travade små snuttar mest för att göra henne lite nöjd och glad.
Klockren så jag nojjar inte alls över hennes sår som i och för sig har lite lokal sårsvullnad men som ser ut att läka fint och inte störa henne det minsta.
Strålande solsken och 20 plusgrader när man kommer tillbaka till stallet kring klockan åtta-snurret och livet är bra gött. Grönskan är skir, ny och fräsch och det blommar äppelblom överallt och liljekonvaljerna är är på G.
Det är så vackert att det tar andan ur en.
Enda störande är Glorih fixidé om det som stör henne med padden eller om det är gjorden? Idag betydligt mindre jobbigt än igår men hon är inte hundra nöjd, bara 90%. Kan vara pälsen som stör henne eller skinnet kanske man ska säga fortfarande?
Hur som ska jag prova att dränka henne i pälsglas på de ställena som stör henne för att se om det minskar eventuell friktion.
Annars flöt allt på strålande idag. Hon känns jättefin. Hon förstår inte riktigt varför vi håller på och skrittar och lallar och är nog lite het och taggad för att vara hon. Hon har ju vilat nu ett litet tag. Jag vet att det finns folk som har det värre under deras "light-igångsättning" än vad jag har så jag klagar inte.

Inga kommentarer: