onsdag 4 maj 2011

Det kommer att sägas många gånger...



Vad är en bal på slottet?



Idag skulle jag bara ut och smurfa med Glorih men möts av en häst med blodigt bakben.
Hon måste ha trasslat in sig i bensnörerna. Fråga mig inte hur... det är inte direkt första gången hon har sitt regntäcke på sig och allt är anpassat efter henne men ändå så är olyckan framme. Nu var båda bensnörena trasiga och jaaa... vad ska man säga?
Party party. Så SJUKT onödigt.
Skrubba som sjutton för att få bort allt gammalt och nytt blod eftersom blod gärna fräter lite och dessutom hade ett av såren såsat lite.
Lite halt men inte gnällig häst.
Glorih är en klippa och säger ingenting om att man grejjar med såren.
Jag grät som en bebis.
Det blev lite antiklimax på en annars helt värdelös dag.
Ni vet när man inte tror att det kan bli sämre på något vis och så får man en rak höger extra bara för att?

Vem ringer man när världen rasar samman på alla sätt den kan?
Jo min lillebror. Jag vet ingen som är sådan klippa som han. Han är jättebäst.

Så här ser han ut. Världens bästa bror.

Jag tänker fortsätta vara naiv i alla fall tills i morgon och tänka att det kanske kan gå vägen ändå med tävlingen men jaaaa ni....sår på hasen med svullnad och lite hälta till följd?
Oddsen på den är ju inte så bra kan man väl säga.

Inga kommentarer: