fredag 3 juni 2011

Idag Markarbete

Nu i veckan har vi tutat runt på våra vardagsturer. 2 mil, 1,5 mil. etc.

Grathea har börjat livet som blivande ridhäst och har haft sadel på sig för första gången. Inga problem alls sa hon även om det var lite underligt första gången jag spände sadelgjorden. Hon är en pärla!

Idag har det varit hiskeligt varmt och jag har varit ledig. Det ni! Det blir typ långledigt för min del. 5 (!!!!!) dagar ledigt.
Underbara Sverige säger jag bara om dagen. Jag har tagit "utlandssemester" på hemmaplan. Idag började jag dagen med att sitta i bikini vid min franska lilla balkong och solade vid frukosten. Avancerade ner till parken nedanför min lägenhet där en vän slöt upp. Solade i någon timme för att sedan masa sig ner till Staden. Där var första stoppet en bokbutik för att shoppa böcker, sedan systemet för att inhandla Rosé och sedan hamnade vi på Café Gyllens uteservering.
Där blev vi sittandes i 2 h med kaffe och varsin bok solandes.
HELT underbart!
I morgon blir det något liknande.... men först ridning ihop med Karin och Kotten.

Ridmässigt blev det idag ett pass på ridbanan.
Skuttade något litet hinder och kollade mest av att alla hjälper sitter som de skulle. Trevlig häst!

Inga kommentarer: