måndag 9 maj 2011

Prästens lilla kråka...

Ikväll gott folk har jag och Glorih haft en spännande igångsättnings tur...
Vi har varit i dikerna och vänt, provat diverse högre skolor och väldigt mycket tålamod från min sida.
Hon fick någon sorts fixidé att sadelgjorden inte var bra helt enkelt. Jag hoppade av och sadlade om x-antal gånger, provade att korsa sadelgjordstropparna och så vidare men min lilla dam hade bestämt sig. Allt var skit helt enkelt. Gick inte att ändra på. Att det hade gått alldeles utmärkt i början av ridturen var ett minne blott.
Hon hade ett himla bestyr kan man väl säga.
Hon stannade och kliade sig som sjutton vid sadelgjorden hundra ggr, hon provade att stegra i ren frustration, bocka en liten stund,jassa på sidan,höjja och sänka ryggen,backa, stanna och skrapa som satan med båda hovarna och när allt var som värst var hon tvungen att gnägga och mumla lite åt mig.
Lilla stumpan....
Det är ju inte alls likt henne att hålla på sådär så jag led verkligen med henne. Något störde henne helt katastrofalt men jag fann ingen orsak hur mycket jag än letade.
Samma utrustning som vi brukar ha, inget nytt? Allt satt bra? Hittade inget som kunde skava,klämma eller jäklas med henne?
Jag lät henne hållas och korrigerade när hon gick upp i spinn.
Fixidé kändes det som, som sagt var. Kanske en kombo med lite överskottsenergi?
Ska ut en sväng i morgon igen för att se om det fortfarande är lika tokigt.
Såren ser bra ut och är inget märkvärdigt, svullnaden är helt nere så nu kör vi igen, fixidé eller ej!


Lilla Thea och jag har tränat en del igen på att ge efter för tryck. Från klarhet till klarhet. Hon börjar dock bli stor och stark så det är att passa på nu och träna som sjutton på att ge efter för tryck etc när hon ändå är mindre än vad hon kommer att bli. Hon är en handfull ändå kan man väl säga. En vilja av stål!

Själv så har jag också hunnit träna idag. En liten löprunda. Så skönt att komma igång igen.

Sedan vill jag passa på att gratulera Anna Schuber med team och fina fina Skywalker för godkänd ritt i helgen som varit. Jag saknar er!

Inga kommentarer: