söndag 22 maj 2011

In i det sista...

In i det sista velade jag på om jag och Glorih inte skulle starta A9 ändå. Tävlingar hägrar för det är ju inte så många man gör per säsong.
Valde dock bort det ändå trots att Glorihs ben ser fint ut.
Vi ska köra ner huvudet mellan våra axel/bogar och träna på nu istället och blir riktigt i form igen och siktar istället på Uppsalaritten.

Igår byggde jag och fina Carina klart svälthagen ( mohahaha ).
Om sanningen ska fram så måste Glorih gå i en hage med magert bete för hon blir en ballong på tre röda. Det är helt absurt hur hon kan gå upp så mycket i vikt när de andra inte lägger på sig ens i närheten av samma hull som hon. Så.... svälthagen aka Bergethagen är hennes plats på jorden från och med ikväll.
Från och med ikväll kommer hon också gå ute dygnet runt.
Vi tränar annars på bra. Hon känns jättefin. Igår var vi ute på en liten tur och hon är verkligen taggad till tusen.
Jag älskar att rida den hästen!

Vi har dock ett litet problem. Grathea my sweetheart. Hon är ju den sötaste och raraste och som alltid kommer fram i hagen när man ropar på henne och som gnäggar var och varannan gång när man ropar på henne. Vart ska hon gå?
Vi har så mycket fina STORA beteshagar men ingen häst mer än hon som kan utnyttja dem fullt ut och själv kan hon ju inte gå. Vi har försökt få fatt i lite lekkamrater åt henne men det har varit lurigt.
Vi har blivit rekommenderade beten i Borlänge, men jag känner att jag vill kunna träna henne nu i sommar också för att hon tycker att det är så himla roligt. Hon älskar att få vara med!
Jag har även frågat i lite desperation Glorihs uppfödare Ingela om de inte hade plats på bete för min kära 09a men de hade fullt upp med hagar etc. Hade nog varit en annan sak om hon var en unghingst då de just nu bara har typ unghingstar på gården.

Inga kommentarer: