torsdag 27 januari 2011

Evakuerad

Vilken jäkla flopp det här är med min nya lägenhet.
Just nu är den totalt obeboelig. Jag får tydligen 30 % rabatt per dag de håller på i den men faktum är att det inte går att bo i den. Alls. Och då är inte jag en mes...
När man öppnar dörren in till lägenheten så möts du av tungt byggdamm. Det kan vara ok.. Alla mina jackor etc i hallen och möbler är också täckta av byggdamm. Inte sådär jätteok. Tack och lov har jag ett stort plastskynke som täcker ingången till mitt enda rum dvs sovrum/vardagsrum. I detta rummet har jag som sagt var allt. Mickro,Sängen. Matbordet, allt porslin, mina 67 par skor, alla kläder och all mat typ skafferimat.
Jag har toaletten direkt innanför min ytterdörr och ställa sig och duscha där när det springer åtskilliga polacker mm in och ut i lägenheten från sju på morgonen till ganska sent in på kvällen ( min ytterdörr ska tydligen inte låsas under dagtid oavsett om jag är hemma eller ej) gör det för mig typ omöjligt att bo där. Jag kan liksom inte andas!
När jag kommer hem från jobbet och vill åka till stallet och då även vill byta om till ridkläder... vart byter jag om då? Toaletten är det svårt i då den för det första är minimal och för det andra så är chansen överhängande att jag kan bli inlåst där då när min innerdörr öppnas så hakar den liksom i toadörren och kul och stå där då och inte komma ut... klaustrofobin kryper i kroppen på mig bara av att tänka på det...
Och alternativ två är då att ställa sig och byta om innanför mitt lilla genomskinliga plastskynke inför publik.
Kul det låter va?
Jag och Tristan är nu mer evakuerade. Snälla A har gått med på att låta oss bo i hans lägenhet nu när han jobbat borta. Jag hoppas att lägenheten ska bli klar under morgondagen men efter en kik så kan jag ju konstatera att de kommer jobba på den under helgen också. Gud vet vilka tider de kommer stolpa in i min lägenhet bara sådär....


Jag är så trött på att aldrig få boa in mig och vara "hemma". Jag kräks på min boendesituation.

Hästmässigt och sjukdomsmässigt är det lite bättre.
Jag är igång med ridningen igen och Glorih har fått sin tappsko påslagen, Det är jätteskönt, verkligen.
Grathea och jag ska ha helgmys. Vi ska jobba lite med Porkypine game och Friendly game och gå promenader. Lika bra att passa på att promenera nu när underlaget är på vår barfotasida!

Inga kommentarer: