söndag 16 januari 2011

Man måste uppskatta det lilla fina i vardagen

Jag har haft snöjour hela denna helgen vilket alltid är lite speciellt då man blir liksom på spänn och inte kan planera in något speciellt.
Jag har klarat mig rätt bra men idag var det bara att pallra sig upp i traktorn för att sanda. Gick lite fortare än vad jag räknat med (hoppas att jag inte missat något men det får jag väl reda på i morgon i sådana fall...) så jag hann rida idag.
Sky och jag var ute på en tur i halkan och regnet i ungefär lite mer än en timme.

Glorih fick vila idag då jag fick motorstopp så att säga....

Kakor håller en bara upprätt ett litet tag så att säga, och jag var tvungen att vända hem då magen skrek av hunger. En miss i protokollet för min del då jag hade tänkt hinna rida två idag innan jag stupade av hungerstrecket men tji fick jag som sagt var.
Jag måste hitta på något system så att jag liksom får fingrarna ur rumpan så att jag verkligen tar med mig mellis till stallet oftare än vad jag gör. Allt blir ju så mycket bättre då man orkar mer.
Har ni några bra tips på vettiga mellanmål? Jag är URKASS på matlagning av all dess slag så enkelt och gott och nyttigt är önskvärt...

Små saker i stallet som jag verkligen uppskattar är när man får in en helt ny hösilagebal.. Jag väger ju upp 40kg hö om dagen och när man får in en helt ny sådan där bal så går det så snabbt och smidigt. Det bara svischar till och så är man klar till skillnad när man bara har "skrutten" och kärnan kvar av balen när man måste stå där och pilla och slita... Nej, kärlek är verkligen en sprillans ny sådan där bal. Min dag är gjord av en sådan liten detalj:)

1 kommentar:

Ellinor Karlström sa...

Jag har börjat ta med mig smörgåsar, varmt vatten i termos och tepåsar till stallet. Inte särskilt avancerad mat, men det har gjort underverk för min mage. :-) På lördagar rider jag ju två hästar (på två olika ställen) och inte ens då protesterar magen. Det är först när jag är hemma och faktiskt kan göra mat som magen kurrar.