söndag 5 september 2010

Jag säger bara:

Jissses Amalia!
Ja..jisses Amalia vad fort tiden går...
Har fått både ett och annat samtal från olika håll av människor jag håller kär i detta avlånga land om att det pågår ett väldigt dåligt uppdaterande av denna blogg...och jovisst kan jag inte annat än sucka och hålla med. Jag har helt enkelt inte haft tid så att det räckt att blogga lite sådär som jag brukar göra på kvällen innan jag nattar.

Men till det som folk är nyfikna på:
Det är jättebra med mig och Glorih.
Vi mår jättebra båda två och vi tränar på som vanligt.
Saker som annars har hänt sedan jag uppdaterade bloggen senast så har Glorih blivit vaccinerad av en ny toppentrevlig veterinär som jag inte träffat tidigare och så har hon fått nya skor.
Vi har även besiktigat vår gamla trotjänare till hästkärra som fick ett fett Underkänt pga den där jäkla elen som det aldrig blir någon ordning på trots att den varit inlämnad på verkstad. Elen liksom funkar en kort stund för att sedan nästa dag bara inte fungera som den ska. Fruktansvärt irriterande...Jag avskyr när det blir liksom merjobb av en sådan skitsak.
Jag har ju en ganska inrutad vardag med jobb, häst,träning och allt annat som måste göras innan man kan gå och lägga sig på kvällskanten och försöka stuva in ytterligare ett verkstadsbesök bara sådär känns bara som suck och stön och stånk...men kärran måste ju fixas så det är bara att prioritera om och planera in.

Dagen till ära så har vi varit på stallmöte vid vårt nya stall som vi flyttar till i morgon och det känns både roligt och spännande.
Jag träffade ett glatt och trevligt gäng stallmänniskor i olika åldrar och alla pysslar med lite olika discipliner så det känns inspirerande!
Var ett tag sedan jag stog i ett lite större stall ( även om detta inte är gigantiskt men vi blir ju fler människor än 3 alla fall;)) och så får vi kanontrevliga ridvägar.
Underbart!

Jag har ansträngt mig lite i alla fall den senaste veckan och tagit lite kort men har naturligtsvis förlagt sladden till kameran så det får vänta tills i morgon...


1 kommentar:

distansrintresserad sa...

vad kul med uppdatering :D
och trevligt med nytt stall! hoppas att det blir bra!
Mindre kul med släpet, ååhhh vad tråkigt sånt är!
ser fram emot ett nytt inlägg med bilder :d