tisdag 28 september 2010

Lördagsträning, 08-land och nu är det klippt!

Liten uppdatering nu igen då när jag inte hunnit med att blogga på några dagar:
Under lördagen så var jag och Glorih ute och skrittade igen. Provade nya dojjorna helt enkelt och oj vilket skillnad det är på steget nu... så vi tar det lite easy.
I lördags blev det ut att skritta och vi red lite "intervaller" i uppförsbackarna vi fann.
Fortfarande i skritt men de ökar ju pulsen lite ändå och hon tyckte det var roligt att få tugga på lite. Hon är så jäkla härlig att träna den här hästen för hon älskar det!

I söndags åkte jag A.S och Karin T till stockholm för att hälsa på Ingela och Linus och hela högen med hästar och även mysa lite med stockholmsdistansryttarna och följa VM i distansritt.
Gudars så trevligt jag hade!
Tackar innerligt för en toppentrevlig dag med härliga människor och fantastiskt god mat!

Måndag hade Glorih vilodag för jag var helt ur form på alla sätt och vis och idag så har jag klippt henne. Förra året gick det ju bra att klippa henne även om hon var spänd som en fiolsträng bitvis och ibland försökte springa ifrån mig och maskinen men i år stog som som en fura.
Hon till och med och halvsov lite då och då, så klippningen jag inte kunde uppskatta i tid hur lång tid den skulle ta gick på en nanosekund!
Härliga okomplicerade häst! Så sjukt mycket pluspoäng med att hon var så enkel att klippa!
Bilder kommer men jag har fel dator;)


Inga kommentarer: