lördag 11 september 2010

Roligt!

Nu går Glorih i en liten flock och verkar trivs utmärkt.
Med andra ord gick ihopsläppet med fuxmärren och arabvalacken jättebra.
Fröken fräken tar hand om sig och visar de äldre stor respekt och får respekt tillbaka.
Ge och ta helt enkelt.

Hon kommer glatt när man ropar på henne och hon ser verkligen ut att må bra. Mår hon bra mår jag bra!

Rent träningsmässigt ser det ut som så att hon vilade i torsdags och då passade jag på att tvätta svansen på henne istället. Ni vet...jag har inte släppt ambitionen om den där Pegasusvita svansen. Nu är den ren och snygg igen för en liten liten stund i alla fall.
Fredagens tur blev en runda som tydligen kallas Åkes runda. Det är en liten skogsrunda över stock och sten och så skuttade vi lite stockar som låg över stigen. Pigga och glada hästar hade både jag och K!
Dagens tur blev galopprundan nr2. Härlig härlig häst säger jag bara. Hon tuffar på, känns starkare för varje gång vi är ute och bara en himla härlig ridkänsla.

Det är så KUL att träna den hästen!

Har ni förresten sett inslaget på Svt play om Maria Hagman och Glorihs halvbror Power?
Här har ni den länken.

Inga kommentarer: