fredag 24 september 2010

Hej främling?

Idag kom vår fantastiske Lasse och skodde om Glorih.
Hon blev verkligen såååååå fin i fötterna och sprickan har tyvärr gjort så att det liksom fattas hovvägg som man ska fästa söm i, alldeles vid trakterna på foten men tre söm längst fram på den trasiga sidan av hoven och en fot i balans, så tror jag ändå att det där ska bli bra.
Och så fick hon boots på fram nu i hagen för att vara extra rädd om fossingarna nu när de äntligen är bra!

Nu låter hela den här skoningen väldigt ospännande och som att allt gick lugn till, men icke sa nicke.
Glorih som varit en klippa att sko det senaste året kom idag på att hon skulle bjuda på show av någon helt ologisk anledning, men vilken show hon bjöd på!
Hon började med att resa sig rakt upp och slog i huvudet i taklampan som gick i kras och det regnade lysrörsglas och plast från lampkåpan. Man kan ju tro att hon skulle göra sig illa men inte hon inte. Inte en skråma.
Vi bytte plats på henne och nu gick det väl bättre men hon var fortfarande inte helt nöjd med tanken på manikyr en dag som denna så hon stretade lite men det funkade fortfarande...Men så plötsligt när min prinsessa tröttnat på att stå bunden under tiden jag och Lasse pratade distans, så såg hon till att backa och rycka sönder sin grimma och göra mos av stackars Lasses hovslagarlåda. Bara sådär.
Nog är nog skulle man kunna säga.
Där står jag och kliar mig i huvudet och seriöst funderar på om jag tog fel häst från hagen, för jag är helt säker på att den häst jag pussade godnatt på mulen igår kväll inte var sådär coccos i huvudet som den häst jag precis bytt grimma på för att vår andra grimma nu var i trasor.
Aja.
Jag får hoppas att det är väldigt långt mellan gångerna hon har sådana där psykoser som hon hade idag när hovis var hos oss för jag vet i katten vad som flög i henne idag. Allvarligt talat.

Men fin i fossingarna är hon nu i alla fall.
Alltid något, alltid något.


Inga kommentarer: