torsdag 30 september 2010

Het som en spis

Det är kallare i luften nu i kombination med nyklippt häst blev resultatet en häst som är het som en spis.
Glorih verkar tycka att det är buskul att bli riden på "riktigt" igen dvs med alla tre gångarter.
Vi mjukstartar nu fortfarande och joggade lite igår med de nya pjucksen .
Hon känns så fin även om hon är rejält på hugget!
Det är så himlans roligt att rida och jag morrar lite över att jag jobbar helg nu så att jag inte kan ta en lite längre runda under dagtid men får ta igen det på måndag då jag får kompa ut några timmar.
Tror inte hon mår dåligt av att få röra lite mer på sig på måndag före vi ska tävla på lördag.

Ikväll blir det ett skrittpass med Kotten och K.

2 kommentarer:

Sophia sa...

Vad är det för nya dojjor?? berätta mer :)

Team Theander sa...

Det är egentligen helt vanliga järnskor och så har hon sulor fram, men det är vår gamla hovis som skott henne nu senast.
Vår "nya" hovis som skott henne tidigare har låtit henne flyta ut massor och detta har även gett henne en horisontal hovspricka där den normala hovväggen börjar flyta ut. Katastrof alltså, så denne har nu äntligen fått kicken och min gamla fick rycka ut och nu är hon äntligen skodd helt i balans och ALLT känns och ser så mycket lättare ut för henne rent rörelsemässigt.

En riktigt bra hovis kan göra mirakel helt enkelt!