onsdag 8 september 2010

Åh vad jag älskar det!

Det känns som att hösten är här och jag älskar allt som rör hösten...
Att stalla in sin häst och alla sysslor kring det.
Jag tycker att det är så HUTLÖST mysigt, så jag smurfar mest runt och liksom...myyyyyser.
Det mysigaste som finns är ju att halma sin box så att den är sådär fluffig gyllengul och ser alldeles förträffligt inbjudande ut, fixa med krafftfoder, fylla vatten och ja... allt är bara mysigast.
I love it!

Jag trivs som fisken i vattnet i nya stallet och Glorih verkar minst lika nöjd.
Idag så har vi gjort ytterligare ett ihopsläpp och nu var det med stallägarens ranghöga märr.
Hon sa ifrån rejält åt min lilla flicksnärta och Glorih fattade piken blixtsnabbt att det inte var någon idé att ens försöka mopsa mot denna fuxmärr.
Jag tycker att det är skönt att ha en häst som är mer ranghög än Glorih som annars lätt blir väl styv i korken på egen hand.. Hon är klok men ändock bara fem år gammal så att säga.
Vi kom överrens om att från och med i morgon så får Glorih gå med fuxmärren och en arabvalack och jag räknar iskallt med att det ska gå bra.
Hagarna är jättestora med betoning på JÄTTEstora så det finns minimal chans att någon häst skulle bli trängd och om hon ändå lyckas göra sig illa... ja då är det väl så.
Jag räknar med att hon är klok och tar hand om sig helt enkelt och magkänslan är att det kommer gå smidigt och smärtfritt ändå.

Inga kommentarer: