fredag 2 oktober 2009

Avsittning och lite turer

Så sitter man här, fortfarande överlevande och såhär på en fredag kväll.
Veckan har varit spännande eller ospännande. Beror nog mest på vad man fokuserar på.

Jag har hunnit jobba hela veckan utan några större krusiduller. har varit iväg på ett litet "studiebesök" på en annan kyrkogård för att se hur de jobbar, mest för lite inspiration antar jag men det är alltid kul och givande att se hur andra jobbar och löser problem!

I ridväg så har den sett ut som att jag ridit ut en del.
Primadonnan har fått dille på skänkeln och sparkar gärna åt skänkeln när jag ber henne gå fram för den men vi jobbar på det.
Vi har mött kossor utan att dö någon av oss både en och tre-fyra gånger. Lite spänd men inte hysteriskt fundersam och skrajsen så det tackar jag och tar emot för!
Jag har drattat i backen också...hon är ju så "rolig" att man kan komma travandes och allt känns skitbra...
Hästen sitter ihop, man har ett lätt stöd i hand, ett sug liksom, och hela kroppen med, och därifrån utan förvarning kan det explodera i en rodeobock som avslutas med en galet hög stegrning. Nu gled jag av baklänges och klamrade fast mig i min ST´s frampommel (glad att de har en sådan detalj kan jag säga...) och när jag hade båda knäna på hennes rumpa och kände att " om jag tappar balansen nu bakåt så kommer jag välta henne baklänges över mig" och välde att skutta av på något mirakulöst vis.
Spänstigt som attan helt otippat och landade på fötterna med tyglarna i ena handen.
Den bockande tokmärren som jag äger som nyss hållt på gå omkull med mig står bredvid mig som om hon inte gjort annat än ha varit A-barn hela turen och inte alls haft något hyss och idiothandlingar för sig.
Bara att hoppa upp igen för att återgå till samma trevliga sug i handen och tryck från bakkärran och superhärlig.
Varför dessa tok och idiotgrejjer?

Turerna efter denna gick utan några större företeelser och hon har varit trevlig över lag. Kanske lite fjanterier som går ut på att om hon går först måste så hon titta lite extra på allt och ibalnd fundera om man vekrligen kan och ska gå över den där vattenpölen... om hennes kompis F ska gå förbi och visa vägen blir min prinsessa på ärten skitförbannad och ska slå ihjäl henne. INGEN går förbi fröken fräken utan att fråga om lov...
( suck )
Men söt som socker är hon men vi har en del att jobba med. Det kan ju bli tråkigt annars...;-)

Inga kommentarer: